Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2962 ggr
Chilli10
3

Julklapp?

Ger du din hund julklapp? I så fall, vad brukar du ge eller ska du ge i år?

Det är första julen jag har Chilli och självklart ska hon få en julklapp :D
Blir nog någon leksak och lite korv. :)
Castor brukade nästan alltid få falukorv av pappa. Syrran och jag brukade ge pipleksak, han älskade sånna :)

NathalieT
1

Det här är första julen jag har Pelle också.

Och det är ju klart att jag ska köpa julklapp :) Jag vet att man inte ska förmänskliga hunden, men jag tycker att det är en fin handling och hunden mår ju inte direkt dåligt av det;)

Jag planerar att köpa ett smaskigt ben kanske grisöron (?) och någon kul leksak till Pelleman :))

Loveradio
0

Blir Valles första jul och självklart ska också han få en julklapp Glad blir nog nån/några leksak/er och nått smaskigt hundben.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

EternalWinter
0

Blir Sheldons första jul och han kommer att få julklapp helt klart det kommer nog bli nån leksak och nått gott godis Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

zoolatri
0

Tinka brukar få något gott och en leksak:) Nu när de är två blir det kanske något extra gott men de har fått så mkt leksaker senaste tiden så jag vet inte om de behöver fler:P

jonnson
1

Det här blir Milos tredje jul. Han brukar alltid få en grisknorr (favorit"godiset") på morgonen, när vi i familjen har en mysstund och öppnar paket tillsammans. Sen brukar han få någon tröja, eftersom han är nakenhund och det är kul att "klä upp" honom lite eftersom alla andra är finklädda på jul :) sen brukar han alltid få någon leksak att öppna själv när vi byter julklappar med släkten, plus att mina släktingar tycker det är kul att köpa presenter till honom. Så det brukar alltid bli kanske 5-6 paket han får öppna sen på dagen, efter Kalle, när alla vi andra öppnar paket.

Hoppas jag lyckas lära honom att gå fram och hämta ett paket själv av tomten i år, vore sååå gulligt! I övrigt skulle jag gissa på att julen, med julklappar blir ungefär likadant i år som dom tidigare åren.

Anibaz
0

Klart dem får julklappar! I år ska dem få varsitt märgben och varsin leksak.

[Linsenhejhej]
0

Tara blir min första hund, och självklart ska jag ge henne en julklapp.
Hon ska få en leksak (som jag inte har valt ut än) och något gott att äta.

amela87
0

Jag och min bästa vän har bägge hundar, och vi ger inte bara varandra presenter men även hundarna får julklappar. Glad

En liten kul grej :P

GabbiS87
0

Blir Myras första jul också så ja, vi lär skämma bort henne med något extra gott och troligen nån leksak!

Är ju ett bra sätt att få en lugn jul, att ge hunden något kraftigt tuggben som sysselsättning eftersom julafton brukar vara en ganska lång dag för oss människor Flört

Maja2
0

Jag ger inga julklappar till hundarna. Tuggben etc har de fri tillgång till, märgben får de en gång i veckan… så det är kanske lite julafton en gång i veckan här :)

[MatildaTure]
0

Det är tures första jul och jag har redan börjat handla. I min familj har jag och min syster alltid blivit överösta med julklappar så tänkte föra traditionen vidare ;)

Royalz
0

Min brukar alltid få en leksak och något gott ben :)

Jespersen
0

Jag brukar köpa lite gott åt dom, sen brukar dom alltid få något av mamma också :)

DinJejja
0

Alfs andra jul med mig :) Han ska få en gosig filt och nåt gott

Chilli10
1

Vad roligt att de flesta ger sina vovvar något i julklapp :) Jag tycker att det är roligt att de också får vara med.

Åh vad jag längtar till julen Skrattande Vill börja handla julklappar snart!!

Changrila
1

Jag ger både julklappar och födelsedagspresenter. Det består alltid av något gott som jag packat in, så att de kan slita upp paketen själva. Ofta blir det godis i någon kartong eller så. De älskar sådan aktivering :D

Visserligen ger jag ofta såna "paket" till hundarna, men på julafton och födelsedagar så brukar det bli lite godare saker i ;) Annars ser jag alltid till att ge dem en riktigt lång och härlig promenad i födelsedagspresent. Det är alltid uppskattat!

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Noa-Nisse
0

Jag kommer ge julklapp men vet inte vad än.

Dock så kommer nog Klenod få stanna hemma på julafton eftersom vi ska vara hos mina kusiner… De har en hundagressiv hund…

Medarbetare på Hundar.ifokus

sallberglina
0

Visst får de julklappar! :) Vår valpis blir en tidig julklapp till oss själva i år, och han får en tidig present i form av en namnbricka med en snöflinga på (se här)!

malinroth
0

Nelly brukar få lite gott iaf och ibland även något annat kul. För någon jul sedan gick hon till granen och tjuvöppnade ett paket med grisöron i  det första hon gjorde på morgonen :P Nu kommer hennes paket under granen lite senare än de andra paketen, dessutom ligger dom ofta i kylen tills det är dags för tomte att komma ;)

KvirrZ
0

Hon brukar få någon leksak i julklapp :) Kanske kan bli en god tjurpenis från hundmässan också.

- Mvh Emma

Chanku
0

Julklappar ser jag som en självklarhet. Brukar köpa något gott och slå in i paket. I år blir det nog inte så mycket under granen dock, jag kommer behöva köpa en ny sele och så har hon fått kort på vattentrask/sim i totalt 15 gånger (inte överdrivet billigt…).

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

[Agilityvovven]
0

Det här blir första julen med både Klara & Zingo. Våra tidigare hundar brukade få en leksak, hundgodis och tuggben Glad

MonaAlexandra
0

Klart min lilla älskling ska få en julklapp. flera till och med.
Min förra hund fick till och med en egen julsock av min mamma.
Där det stod Dexter på. På julen la vi ner socken på golvet så nosade han och drog ut både godis, leksaker och annat roligt.

SaraC
0

För att låta tråkig nu då;

Nej, det gör jag inte. Han får mysa på julafton ändå i och med all god mat han får del av.

Varför ska jag stå och köpa något speciellt en dag för en hund? Han fattar ju ändå inte att det är en specifik dag som julafton. Han får det han behöver när han behöver det och mer onödiga grejer får han året runt när jag blir sugen att köpa diverse saker.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Aviendha
0

Paketöppning är något av det roligaste hunden hemma vet (och valpen tar efter såklart) så tomma kartonger med paketpapper förbereds såklart. Kanske att det läggs ett tuggben i någon av dem för sakens skull. Jättebra och superuppskattad aktivering!

Cassii
0

Här är det hennes första jul, och det blir nog ett paket med smarrigheter och nån leksak! :) Troligen köper jag även nåt täcke eller nåt, mest för jag har nytta av det! :p

fidojunior
0

Jag brukar ge ben till mina. Den ena brukar snoka bland julklapparna och han har ett par gånger försökt öppna sina haha så har fått plocka bort dem tills själva julafton. Båda mina brukar öppna själv och det tycker de är kul. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

Ja får hon. Brukar bara bli en extra god godsak :) 
Har ju massa djur så kan inte köpa julklappar till alla dem:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chilli10
0

#24 Nej, de lär ju inte förstå, och inte heller skulle de bli ledsna om de blev utan.

Vissa kan ju tycka att det är roligt att öppna paket. Sen ger man dem ju ofta ben o annat vad de behöver ändå.

Tycker mer att det är en kul grej :)

[Asta]
0

Har aldrig köpt julklappar till mina hundar så det blir det nog inte i år heller. Däremot lite extra god mat.

[Driva]
0

Förra julen köpte jag inte någon specifik julklapp, men der brukar alltid bli att jag köper lite extra runt jul, för man säger till sig själv en liten "julklapp" liksom en ursäkt för att köpa saker :p

Sen har nellie fått julklappar från släktingarna som köpt något litet till henne :)

Jenniebreen
0

Min lilla Diva ska få egengjorda godisar (lever,blodpudding & leverpastej) att smaka på morgonen, Sedan på eftermiddagen så får hon ett stort ben (antningen lammben eller kota) att gnaga på medan vi äter och på kvällen en leksak :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Chilli10
0

#32 Låter smaskigt! :)

SaraC
0

#29 Ja, det är skillnad om man har en hund som tycker det är kul att öppna paket, min har noll föremålsintresse överhuvudtaget så.. På jul blir det mys ändå! Vi går alltid hem till mina föräldrar (2,5 km) på förmiddagen och sedan får Eros en jultallrik med sådant som passar honom när vi andra tar vår julmat. Det tror jag han är mer nöjd med än ett paket.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Mina får lite godig inslaget i några paket då dom båda gillar att slita och öppna paket, sen kanske det blir nån liten leksak till dom Glad Vet inte vad för leksak ännu men.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Chilli10
0

#34 Ja precis :) Man får ju göra det som passar sin hund bäst :) Mimsigt med jultallrik :D

Viccan92
0

Till Tintin blir den en gosig pipisanka. Sen blir det nog lite köttbullar med. Jag brukar nämligen jämt få någon gosedjur i julklapp typ en tomte eller något och Tintin tar jämt och går och hämta dem så fort jag tittar bort så han kan få lite egna gosedjur i år hade jag tänkt. Har har några nu men man kan inte ha för många. Han har faktiskt aldrig bitit sönder någon.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[MariaFotografi]
0

Min vovve Nellie brukar få ett paket skinka, det gillar hon bäst. Iår blir första julen med våran Bouncy, vet inte vad jag ska ge henne riktigt, kanske någon leksak och lite godisar.

Det är ju viktigt att de också får julklappar. ;)