Ynklig hund
Nellie är väldigt ynklig idag. Hon har något problem med magen så det blev ilfart till veterinären i förmiddags.
Igår kväll hade hon spytt i soffan, och spydde när husse skulle gå ut med henne på kvällspromenaden, men hon åt, bajsade och var sitt vanliga jag. Så vi tänkte bara att hon kanske ätit något äckligt ute (vilket inte är helt ovanligt..). Men så imorse när jag skulle gå ut med henne så kom hon inte och när jag tillslut lockat ut henne ur sin lilla "koja" som hon sover i så gick hon som om hon hade ont. Så försökte jag ge henne korv som är hennes favorit, men det bara spottade hon ut! Så gick vi ut för jag tänkte det kanske blir bättre om hon får komma ut, men då ville hon knappt gå, hon kissade en gång, men satte sig bara på gräset sen….Så bar jag henne uppför en trappa och då spydde hon…
Så fick en tid hos veterinären ganska diretk och husse kom hem från jobbet så vi fick åka bil in, vilket var skönt att slippa åka buss med en sjuk hund.
Så vetrinären klämde och kände, och sa att magen kändes spänd, så röntgade de men såg inget. Men så fick hon något kontrast medel så om hon bajsar vitt sen betyder det att de inte är något stopp, men gör hon inte det, så är det stopp och då ska vi tillbaka. Annars är det antagligen bara magkatarr, så vi har fått medicin mot det och "snäll"- mat att ge henne…
Men det finns ingen hund som kan vara så sjuk och så ynklig som min lilla Nellie, så nu ligger hon nedbäddad med filtar i sin korg. Hon fick medicin hos veterinären mot illamående och magen så nu åt hon av den lilla ranson mat hon skulle få. Så ska vi ge henne mat lite då och då för att inte irritera magen..
Ville bara skriva av mig, man blir så orolig när de blir sjuka, speciellt när veterinären inte kan säga exakt vad det är utan man måste avvakta…
Men om hon har magkatarr borde hon inte bli dålig i magen? För hon bajsar helt normalt…
Men lilla Nellie då, så olyckligt! Tur att ni fick tid hos vetten så snabbt.
Då får du pyssla om henne ordentligt idag så hon kryar på sig 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Stackars liten :/ ja ni får skämma bort henne nu så kanske hon blir bättre.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
På et sätt är det bra att hon blir superynklig är något är fel, för då märker man direkt om något inte stämmer.
men nu har hon iaf ätit skeden med mat som hon blev ordinerad. Hon ska äta en sked special mat 6 ggr om dagen, för att magen skull.
Jag gjorde så att jag smetade ut maten i skålen (det är burkmat), tänkte att då gulpar hon inte sig det och gissar att magen mår bättre om hon äter lite långsamare, vilket hon gör om hon slickar i sig det. Är det rätt tänkt tror ni?
Jag är glad iaf att hon åt, tror att medicinen mot illamående hon fick hos veterinären har hjälp, för i morse ville hon inte ens ha sitt favorit godis.
#3 Tror absolut magen mår bättre av att hon äter långsammare. Så det är helt rätt tänkt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Åh, stackars! Hoppas hon blir bättre snart!
Stackars liten
Chanel hade magkatarr eller rättare sagt stresskatarr men det är samma sak hon åt och sånt men bajsade små fläckar o en del blod med, det vart mildkost i 7 dagar som vetrinären sa att vi skulle sen ge sensitiv mat det vart Royal, men vi bytte ganska snabbt till färskfoder o den skillnaden på hund har jag inte sett innan. Magen vart bra sluta leta efter skit ute,vart piggare o pälsen vart bättre. Hoppas allt går bra för lilla Nellie :)
Idag mår hon mycket bättrw och verkar inte hs ont i magen längre. Utan nu imorwe var hon sitt vanliga glada jag. Tillskilnad från igår då hon bara satte sig ned och vägrade gå så vi fici bära henne…