Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2618 ggr
MonaAlexandra
0

Stämmer detta?

Kan man ha en bur med öppen lucka till hunden hemma. Endast för hundens vilja?
Alltså, även om jag är hemma. Buren har han som sitt viloställe.

Har hört att man egentligen bör ha de.
Men kan det verkligen stämma,att man rent BÖR ha de?
Hade ingen bur till mig förra och han verkade trivas bra i sin lilla sänghörna..

Linnea
0

Nej, BÖR är väl lite att ta i, huvudsaken är att hunden har någonstans där den kan lägga sig och vara ifred när den sover. Vissa hundar föredrar bur, andra något annat.

Skynda långsamt så går det fortare.

MonaAlexandra
0

Okej, för tänkte köpa mig en ganska stor bur och lägga i några filtar osv. Man ser ju om han föredrar sin säng eller buren. Nog för han kan få båda :)

Liingefors
2

jag har det precis bredvid min säng nästan och det tycker Ella är jätte bra tror jag för hon går in där ibland när hon vill vara ifred :)

[Highonbluetomorrows]
0

Fördelen med en öppen bur i jämförelse med en vanlig hundbädd är att buren känns lite mer som ett eget krypin för hunden. En lya liksom. Om du ofta har besök av exempelvis familjemedlemmar med barn eller stimmiga vänner så kan det vara väldigt skönt för hunden med en bur att få "gömma sig" i så att säga. Om hunden är trygg och lugn och ni sällan har stimmiga gäster så går det väl precis lika bra med en vanlig bädd enligt min mening :). Men det är ändå bra om hunden får vara ifred där, dvs även gäster ska respektera hundens integritet om den ligger och vilar.

MonaAlexandra
0

#4 Låter som en bra lösning för min lilla kille.
Ska nog ta och skaffa en bur =)

Ankilika
2

Sen är det otroligt skönt och användbart om hunden är van att sitta i bur och är trygg där. Man vet aldrig vad som kan hända :) Min valp bröt benet och fick sitta i bur i 6 veckor så det hjälpte otroligt mycket att han redan kände sig trygg där.

Anibaz
0

Jag har ingen bur till någon av mina. Tiken har sitt eget krypin under databordet, hanen ligger allra helst i soffan eller sängen.

Tiken har även en biabädd som hon kan ligga i om hon vill, men hon föredrar helt klart att ligga under databordet.

[Driva]
0

Min hund har en vält flyttkarton som "koja" hon älskar den :)

Zabina
0

Min vovve har en bur. Jag köpte en för att kunna ha den när han är med mig på utbildning. Under teorilektionerna får han vara i sin bur. Efter att vi burtränat ett tag lät jag den helt enkelt stå kvar i hallen, men han ligger inte där så ofta.

Precis som #6 skriver, det kan vara bra att ha en! Och det kan vara bra att vänja hunden vid bur för rätt som det är behövs den!

MonaAlexandra
0

#8 Det lät både ekonimiskt och fantasifullt! Mycket smart ;D

#9 Jag tänkte ha för honom att ligga i och bara känna sig lugn och säker. Nog för att han har det så bra ändå. Men som ni alla säger så är det bra att ha.

Föresten, på tal om ingenting.
Min valp drar klorna på soffan hela tiden, vad kan det bero på?
Eller är han bara busig?

[Forest]
0

Jag har bur hemma men det är pga våran hund la sig i buren efter vi tagit hem kattungen i den, annars har vi inte haft bur inne alls utan den är bara till för vid träning o utställning.

10 menar du att han bäddar eller är han är på golvet o så drar han nedtill på soffan? Då är det mer uppmärksamhet han vill ha :) antingen vill han komma upp eller vill han leka med någon som är i soffan :)

MonaAlexandra
0

#11 När han ligger i soffan med mig, även när han precis har lugnat ner sig efter en låååång lekstund, så klöser han på soffan (nästan gräver). 
Och som sagt, han är uppe på soffan med mig :)

Han kanske bara är busig.. som valpar ska va ;D

[Forest]
0

12 låter som att han bäddar Flört våran hund kan bädda jätte väl även kan lyfta filt/täcke mm med munnen för att få den perfekta bäddningen Flört

Zabina
0

#12 Tycker också det låter som han bäddar, inget konstigt alls utan helt naturligt! Om du inte vill ha klösmärken så kan du lägga ut en filt där han brukar bädda. Det blir dessutom mysigare att bädda i Flört

MonaAlexandra
0

Får bli så :D