Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1421 ggr
MonaAlexandra
0

Att lära sin valp.

När man lär en valp att inte bita på.. låt säga filtar.
Men han får bita på sin egen filt.
Hur svårt/lätt är det att lära honom att bara bita på sin egen.
För hunden uppfattar ju inte till en början. Han ser ju bara en filt, och han tycker att han borde få bita på den eftersom han får det på den andra.

Maja2
0

Jag kan tycka att man ska vara schysst mot valpen och inte göra det så himla svårt för den. Får den inte bita på filtar, så ska den inte bita på några filtar överhuvudtaget. Ge valpen saker som den FÅR bita på, som inte går att blanda ihop med saker den INTE får bita på.

MonaAlexandra
0

Okej. Ja för han har en massa bitleksaker. Och han har sin "snuttefilt" som han biter på konstant, men det leder ju till att han biter på min svindyra "finfilt". Och känns fel att säga emot för han förstår ju som sagt inte varför han får bita på ena men inte det andra.
Men som lösning brukar jag lägga upp en bitleksak på hans lilla hörna av soffan och då bryr han sig inte om filten mer. :)

Maja2
0

Mitt tips då är att lägga bort den svindyra "finfilten" ett tag, annars är det risk att den ser ut som ett såll om ett tag :)

MonaAlexandra
0

#3 Bäst att göra det :)

Liingefors
0

Kolla in min blogg, la precis upp en film på ella där hon övar på att stå på bakbenen xD Bara en snabbis film med camen men ändå :D

http://www.lingefors.devote.se/