Hur ofta ??
Hej Jag Heter Nathalie
Jag Har En valp som är 5 månader.
hon brukar inte kissa eller bajsa inne fast ibland gör hon det.Jag fnderar på Hur ofte ska man gå ut med henne så att hon inte kissar eller bajsar inne någonting
Har ni föreslag ??
Åh det känns längesen Enja var valp men det är bara 1 årsen hon var liten. Jag gick ut ganska ofta även vid 5 mån ålder jag skulle tipsa på att jag gick ut 3e tim o gick/var ute en stund 40 minuter var normalt, vi kunde gå den tiden oxå itne bara vara ute på ett ställe :)
Min valp är fem månader nu och jag går ut med henne curka var tredje timme ungefär :) Men ibland visar hon själv att hon vill kissa (hon gå till dörren) så då går jag ut med henne och när man har busat med hunden så den har sprungit och lekt, då ska man gå ut efter :)
Ut efter lek, mat, sömn för det första. Sedan gäller det att hålla koll på valpen hela tiden så man kan lyfta ut den om den visar tecken på att vara nödig eller om den tänker börja kissa eller bajsa.
Sen får man gå ut lite mellan det jag tog upp också :)
tack:Forest,Liingefors och Hera <3
Du kan ge henne godis varenda gång hon kissar eller bajsar ute !!
#5 Bra där, beröm är viktigt att ge då valpen gör det den ska ute. Fast man att ge godis var gång kanske inte riktigt behövs. Men massor med beröm :)
ja !!!
hon måste ju veta att hon gör bra !!
tack för era bra föreslag jag ska göra det ni sa så gott jag kan
Ja beröm är jätte viktigt än i dag säger jag ducktig tjeja :D det sitter i ;) Nu kan våran tös kissa när man säger gå o kissa kanon bra när man åker längre sträcka o inte är så promenadvändligt väg man stannar till vid :) Och straffa inte om olycka händer inne det tåls nämna oxå. Men bara beröm ute 
#9 Jag berömmer fortfarande Nelly när hon gör sina behov, hon är 9år. Lite onödigt kanske men det bara kommer :P
Min kille var jätte seg med rumsrenheten. Men jag var väl slarvig också ;). Så fort jag började berömma med godis när han gjorde ifråns sig ute och fattade galloppen. Så nu har han inte gjort inne på 2 månader. Så belöna är mitt tips! Jag behöver gå ut 2-3'de timme. Min kille börjar skälla ut mig när han vill kissa.
Forest: mm jag började att beromma henne :P
Malinroth: Nej då det är inte onödigt !! det spelar väl ingen roll hur gammal hunden är ! om man ger godis då vet hon att du är stolt !
bblomquist: bra tips,tack och hoppas han kissar bara ute :P
Ja !! nu vet du ju att din hund vet att du e stolt ! :P
jau !!
yeah !!
(skojjar)
Suzi.shih-tzu lider du av någon personlighets klyvning? För det är ju du som har kontot Mini.and.kitty också… Varför svara på sina egna inlägg..får man ha 2 inlägg överhuvudtaget?
Tycker också det är mycket märkligt att du har två konton och pratar med dig själv i olika trådar och gillar dina egna inlägg.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
17 har ts det? eller vem menar du? gissus 
#18 mini.and.kitty och suzi.shih-tzu är samma -.-
19
såg det i inlägg 16 missa det helt
TS man kan alltid putta till sin tråd om det är mer tips man vill ha och den hamnar lite långt ner.
#20 Men hon tipsar ju sig själv
längre upp i tråden
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
ja jag vet -.- fast jag vet inte hur man tar bort profilen -.-
#22 Det är ändå märkligt att du svarar dig själv. Vet du inte hur du tar bort en profil kan du fråga om hjälp, eller sluta använda den tills du vet hur du kan ta bort den.
22, du går in på den sidan o så får man välja i sin profil att ta bort sig. tror det är så. Hoppas jag att du itne tipsar dig själv eller forsätter förbrylla oss med 2 olika konton :)
#22 "Mina inställningar" -> "Avsluta konto".