konstigt !
Vår hund, eller ja, mammas hund, har börjat med nått konstigt.
när han vill att man ska klappa honom, vilket han vill jämt, så tar han tag i armen eller handen. alltså…han stoppar in handen i munnen.
förstår ni vad jag menar ? haha.
han biter inte, och jag är inte rädd att han ska bita, mest bara nyfiken på varför han börjat med detta ?
är det bara för att han vill ha uppmärksamhet ?

Vissa hundar gör så för att få uppmärksamhet helt enkelt. På just denna hund låter det som att det ör det som det handlar om.
Han var söt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vi hade en hund som så fort vi slutade gosa me henne så tog hon tag i armen o buffade den rakt upp, o hon slutade inte förens man fortsatte o gosa me henne.. så d låter som om d för o få uppmärksamhet =D ja jätte söt.. =)

Håller med båda ovanstående. Ett sätt att tigga till sig lite mer kli och klapp.
Kan även vara för att de blir upphetsade och inte vet hur de ska göra.
javisst är de det, gud vad söt den var
Den var jättesöt….just så där gjorde min schäfer när man kom hem, precis som hon ville dra en in igenom dörren…en riktig sötis =)))
Klart är det ingen som klappar honom måste han ju hjälpa till själv.
Så gör Alfons med, knuffar o buffar under armen. Annars kan han gå fram o tillbaka under benen o "självklia" sig. knäppgök!!
*ASG* Den där töntbullen förvånar mig inte längre…självklia!!! Vilken sjukpropp 

Tyson sätter sig i soffan jämte mig….jag driver med han för jag vet vad han vill, så ignonerar honom….=))
men ett tu tre så kokraffsar han med tassen på armen! =))q
ja innan buffade han med nosen, puttade upp handen så den tillslut låg på huvudet. han är tokig den "lille".
men då är det alltså bara uppmärksamhet, lite konstigt att han inte gjort så på sina sju levnadår bara :)
tack för att ni tycker han är söt, det är han med, hihi :D
han var ett sånt säkert köp, vi skulle baaara åka och kolla på valparna inte köpa någon alls.
när vi kom dit var det en valp med lite vitt på bröstet som hoppade upp, och direkt både jag och mamma, HAN ska vi ha.
ett par timmar senare gick han ett varv i huset, la sig på köksgolvet och bara -Här ska jag bo.
men det är ju längesen nu…
världens bästa vovvsing.
#10 det är livsfarligt att bara åka o titta. Det slutar alltid med att man har en hund med sig hem. Underligt!
ja, jag förstår inte riktigt varför ;)

Kerstin….
ska du titta på farligheter ( läses valpisar) nu igen??
Dig vet man aldrig vad man har……
Lusse va också en "bara åka o titta" =D
Det går bara inte att åka och titta för då är man djurägare vare sig man tänkt det eller inte….
Jag minns när jag fick syn på Doris hos grannen…Jonny bara konstaterade att in till oss skulle ingen katt. Men jag lurade honom totalt…jag tog helt resolut med mig henne in när hon var 8 veckor =))) Med lite tjat och övertalning så gav han med sig ;)
Hihi, Alfons skulle vi absolut inte ha!
Men jag tyckte att vi kunde åka o titta på honom! Attans hur dum får man vara??
Ja ibland finns det inte ord för det…man är bara så attans dum. Jag ska igentligen inte gå ut på blocket heller…inte enligt Jonny ialla fall