Slickar på golvet?
Hej!
Har en ceirn terrier tik på 9 år, hon slickar nästan oavbrutet på golvet..
vet någon vad detta kan bero på???
Har hon alltid gjort det? Min tik gör så när hon löper, hon liksom städar efter sig kan man säga.

njaa men det har blivit värre nu det senaste,, och det är ju jobbigt för oss med, ett väldigt jobbigt ljud när hon går och slickar.
Du kanske kan testa svabba golvet med något mindre mumsigt? :)
Ring din vetrinär o hör jag har för mig det kan vara något oxå med hunden när de slickar på saker eller så är det en fixide hon enkelt fått avled henne o ge henne något att gnaga på :) märgben är sysselsättning. Inget som förändras hos er?
Har läst att det kan vara ett tecken på illamående. Men det kan också vara ett överslagsbeteende.
vår gamla familjeuhund slickade på lädersoffan… han gjorde det de sista åren i hans liv… har ingen aning om varför..
Det kan också vara uttråkning. Testa att aktivera henne lite mer. Typ ge henne en sådan hjärngympa leksak.
Jag har hört, precis som #5, att det kan vara illamående. Även ont i halsen ev. tonsillit.
Mvh Emelie 

Näe lite små konstigt. Men ni vet när man ger en häst ett äpple tex, då brukar de ju stå och slicka på box-kanten? Nästan tills de bildar ett vitt skum. Freja brukar slicka på golvet efter att hon ätit eller eller slickat sig ren.. Men får kolla med veterinär nästa gång:)

Hundar som slickar på golvet är oftast understimulerade.
Får inte våran jämthund göra av med tillräckligt energi eller använda skallen ordentligt så slickar hon på golvet..
Jag skulle få halsen undersökt - tonsillit är en orsak till slickande.
Finns ingen medicinsk orsak skulle jag kolla aktivitetsnivån kontra stress.