Pedigree ?
hejsan jag bara undrar vad tycker ni om fodret Pedigree? Har i peru (jobbar har) ar detta fodret det popularaste och dyraste man kan kopa till en hund.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Jag tycker det är okej, det är ett av de få foder min hund inte blir dålig i magen utav.
Jag personligen skulle aldrig ge min hund Pedigree, men som du säger så är det väldigt poulärt utomlands. Visst ger väll till och med Cesar Millan sina hundar det om jag inte minns fel?
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Oj ger cesar Millan det till sina hundar? Jag tycker inte det verkar vara som det basta fodret. men funkar val har sjalv aldrig provat det.
Men det innehaller val inte alla ingredienser som en hund behover elelr gor det det?
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Gav det ett litet tag till våran hund i somras pga att hon matvägrade (tror att det var pga värmen). Inget fel på det alls tycker jag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det innehåller ju spannmål, man kan ju tillsätta det som inte finns i.
#5 Ja, jag har för mig att han gör det. Att jag sett det i hans program där han matar sina hundar. Men jag kan ha fel :)
Själv skulle jag inte ge det. Vad jag hört så är både Pedigree och Royal Canin överskattade, och i allafall RC har köpts upp av något annat och blivit mycket sämre.

Jag skulle nog titta på innehållsförteckningen och läsa mig till om det var ett bar foder. Pedigree har säkert oxå billiga skräpfoder som säljs i dagligvaruhandlen, smatidigt somk de har bättre köttbaserade, kanske tom veterinärfoder.
Att sen säga att det nog är bra för att en kändis med massor av hundar har det, behöver inte alls vara sant. Har man bara en hund gör man inte av med så mycket. Har man massor går det åt ton, och då spelar priset stor roll. Eller så betalar han inget, utan är sponsrad, och då kör han med det för att det är gratis, vilket inte alls säger att det är bra heller.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Menade absolut inte att fodret var bra bara för att han använder det. Absolut inte.
Har själv hållt med Alaskan Husky och hade som mest 22st med min pappa. Och priset va den avgörande faktorn när vi köpte foder. Då det nästan gick en 15kg säck/dag :)

#11 Vi gör i dagsläget av med några kg under 100 på en månad, så plånboken får vara med och bestämma. Sen ser man på hundarna oxå, hur de mår i päls, hud och hull, samt på hur mycket skit det blir att plocka upp. Stora högar är ett dåligt tecken!
MVH Elin
Min ena hund åt det hos uppfödaren, och oj va dålig i magen han var. Vi bytte så snabbt vi kunde, då blev det bättre.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#12, precis. Hur många hundar har du? :)

#14 12st, en golden, 2 alaskan huskyn, en oreg siberian och resten rasrena siberians.
MVH Elin

Tycker bäst om Royal canin åsså ett till foder men kommer inte på namnet
Personligen tycker jag Pedegree är helt värdelöst. Innehåller en hel del spannmål och precis som flertalet av royal canins foder innehåller det giftiga konserveringsmedel som är cancerframkallade och förbjudna i humanföda i sverige. Inget jag stoppar i mina hundar iaf!
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
min hund äter pedirgee och hon mår prima på det :)
hennes uppfödare har det till alla sina hundar och hon har fött upp X-antal championhundar. tror det är 10 eller 12 st :) pälsen är glansig och fin och min hund ärter det med vääldigt bra aptit!
Och att det är billigt är ju inget negativt! 183 kr för en 12 kilos säck på Willys i Ystad
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det åt våran hund i förra hemmet men eftersom hon hade mycket tandsten plus leta kattskit hela tiden ute så byte vi foder. Det vart RC sensitiv men detta åt hon lite av sen vart det byte till färskfoder, bästa val av foder till våra hundar. Hon kan väl hitta en kattskit men nu mera letar hon itne konstant efter det iaf (grannen har en drös katter=går o skiter på våran sida av staketet)
Jag gav mina hundar Pedigree förut. Mina hundar mådde inte dåligt av det. Det var roligt att min ena hund plockade bort de gula bitarna i fodret (tror det var majs) och lade dem åt sidan, han åt aldrig dem haha. Har haft RC också men den äldre hunden verkade inte så förtjust i den så kör på ett annat märke nu som båda gillar, även den äldre som tidigare brukade vara kräsen när det gällde mat..
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
HAr för mig att det var det som Hades fick när han bodde hos sin mamma. Men han var alltid så kass i magen att vi bytade foder och då blev han bättre.
Vi gav Pedigree till tiken vi hade. Det var sista valet för oss. Testade massor av foder men hon blev dålig av allt. Pedigree är det bästa för hennes mage.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
min tik är uppvuxen på pedigree, jag har testat en massa olika foder, dyra och billiga, men pedigree fungerade bäst, men jag köpte olika smaker, en smak ena gången, en annan nästa
men nu har jag gått över till bozita istället som är svenskt, det innehåller mycket spannmål, men eftersom min hund äter ca 2-3 dl om dagen så skiter jag i vilket. hon har till slut hittat ett foder hon gillar och det är viktigast för mej
många tycker att det är negativt att hundfoder innehåller spannmål. kanske det säger jag, men som jag säger till en vän, jag har inte plats för färstfoder då jag bor i lgh samt att jag inte skulle ha råd med det
har man ett foder hunden gillar så kan man gå på det. det är ju dem som ska äta eller hur?
#24 Jag kör på färskfoder till min hund, och vi bor i lägenhet. Har du en väldigt liten frys?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Pedigree är ett billigt foder och råvarorna är billiga och anonyma; dvs det skrivs inte ut av vilket djurslag köttet kommer från eller vilket fett och spannmålet är också anonymt. Anonyma källor är alltid av sämre kvalitet. Om man inte har råd med annat så är det iaf bättre än Euroshoppers hundfoder, men jag skulle hellre välja Doggy än Pedigree.
Här kan du läsa omdömen om Pedigrees foder från en amerikansk foder-analyssida:
Gammal tråd
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ger min hund Eukanuba och han älskar den och den är väldigt näringsrik. :)
Som sagt, gammal tråd.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com