Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1473 ggr
kerstinjoh
0

Livsfarligt!!!

Nu får ni allt sluta mobba mig för att jag är rädd för läskiga grodor!

Hihi, jag vet en hemlis! Quila är rädd för flugor!!!! Hon SPRINGER när flugor kommer för närma.

//Alfons modiga Töntbull

Sablar att Quila fortfarande löper, så jag får inte träffa henne o retas! Hon är en mesig hund-snoris. Flugor *fnys*

Lotta
0

Jag tycker du är jättemysig endå…jag kan skydda dig från dom stora stygga grodorna, och flugor käkar jag till frukost ;)

Men som en gentjänst får du skydda mig från stora människohannar och fula hundar för dom gillar jag inte =)

Puss och kram

//Skorpan

Malin-A
0

haha flugor o grodor, kom igen när ni e rädda för lite större saker, så som vattenpölar, dom kan va otäcka.. =D

//Lucifer

TinaH
0

tsss…dem är inte äckliga…för där i kan man plaska…så det sååå!!!

//Tysse

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Bosse den fjompen kunde t.o.m. lägga sig på rygg i vattenpölar o "bada"!Skrattande

Real
0

äähh.. vadå! vattenpölar går man rakt igenom.. varför ska man vara rädd för det?
Fast det var något läskigt i busken hemma hos mattes mamma. Och efter de är lite allt möjligt läskigt. De kan ju vara "DET" igen?! Hoppade högt för ett löv, men säg inget till någon:S

// Ecko

Lotta
0

Snälla Ecko kan du inte komma och bära mig över det där blöta? Jag kan ju bli smutsig om mina söta små tassar =)

Kram/Skorpan

nightingale
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På tal om fobi….

Min pojkvän är livrädd för växter. Helt allvarligt…. Han blir skiträdd om man kommer viftandes med en purjolök eller nån kvist eller nått…

Jag tycker det är rätt kul ibland ;P men han är verkligen livsrädd…. Hur man bygger upp en sådan rädsla har jag funderat på många gånger.

själv är man skraj för spindlar… med all rätt, de är ju skitäckliga! Hittade den spindlen på bifogade bilden i källaren hos pojkvännen. trodde jag skulle dö.

Lotta
0

Bara att titta på den på bild gjorde att jag hade ståpäls över hela kroppen…jag hatar spindlar Skrikandes

nightingale
0

hårig va han också. :S

Min pväns enda kommentar va "jasså, ja den såg ja häromdan men lät honom sitta kvar"
Hur tänker människan?! :p

Real
0

ihihi.. han var ju söt?:P

Går den att äta? //ecko

Lotta
0

Huaaaaa vad himla äckligt…aldrig att jag skulle låtit den suttit kvar :/Jag brukar kasta en sko eller nått större på dom för jag kan inte ta papper för det överlever inte jag….en stor hjärtattack skulle jag garanterat få och före ståpäls över hela kroppen Förvånad

TinaH
0

lotta

dödar man en spindel, blir det regn!

inte konstigt att ni har oväder där uppe….hihhiihi

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Pfsss då skulle det aldrig vara uppehåll här…=)

nightingale
0

mitt stora problem efter spindelskräcken, är att jag absolut inte kan döda spindlen :p då är det bättre att den sitter kvar :p Vi brukar fånga in spindlarna (som av någon anledning bara jag hittar?) och sen släppa ut dom i garaget… så nu vågar jag inte gå ut i hans garage :p

En annan kväll när jag precis lagt mig (och tatt ur linserna.. dvs jag fick förlita mig på känsel doft och hörsel… dvs inte mycket till hjälp alls) så slet pojkvännen upp mig ur sängen.. men försökte göra det så jag inte skulle bli rädd.

Då var det, troligtvis en släkting till herr spindel som satt på toan, för den var lite mindre… som var på väg ner i sängen!

Sen dess har jag legat stel som en pinne i den sängen. blä!

Lotta
0

Åhh huaaaaa. ja men aldrig att jag varit kvar i det huset…värre en en skräckis ju Förvånad

nightingale
0

ush skojar du! Bara väntar på att vakna helt inspunnen i ett nät eller nått :|

Ska nog utbilda Ziri till spindel-jakthund! iaf så hon schasar iväg dom!

Lotta
0

Ja möjligtvis schasar i väg dom…men tänk om hon får för sig att käka dom *urk*

Real
0

äsch.. spindlar är väl ingenting? dom är de ju bara att ta i handen och släppa ut i de fria.. lekta med en söt liten skit som satt vid fönstret i förr går. En såndär minni minni spindel som hoppar:P

annat är de med dom äckligaste krypen som finns i hela värlen.. harskarankor?! BLÄÄÄÄÄ!! dom dära myghanarna ni vet.. världens äckligaste.. dom vill ja inte vara nära för allt i världen. vet inte riktigt vad de är som är så läskigt.. men tror de är benen eller nått.. för just dom dära spindlarna med jätte långa ben ryser jag av också.. buHH

Lotta
0

Bläää vad du är läskig…finns väl inte en spindel som är söt, ohhh jag får frossa, nu lär vi sluta prata om äckeldjur och prata om smååå söta hundar eller nått annat djur som har fyra ben =))

Wikstr_m
0

jag är rädd för sniglar, maskar, spya, folk som spyr och mår illa & sånt äckel…

kerstinjoh
0

Jag säger bara en sak;

TVESTJÄRTAR!!!Ledsen

Lotta
0

Jag håller med båda föregående skrivare…blää jag kommer inte kunna sova inatt, jag hatar små äckliga kryp Ledsen

Och spya är vidrigt..till och med när man mår illa själv *URK*

Malin-A
0

du skulle vart här Lotta, nån spindel som antagligen fått ungar vid vårat fönster nånstans, så på 3 dagar har jag dödat 10 bebis spindlar, finns nog ett antal till..  =/

Lotta
0

Då hade jag flyttat Förvånad Ungefär samma sak hände hemma hos mig…men då var det jag som klappade till en och ut for tusentals åt alla håll och kanter, trodde allvarligt att jag skulle dö i hjärtattack. Jonny fick springa med damsugarn både på golv och väggar och sedan kasta ut påsen Generad

Malin-A
0

ne fy va hemskt… =/ dom e äckliga, vi har en bamsing nedanför fönstret o den e riktigt fet.. =/

Lotta
0

Ja men Malin du lär ju ut med den….brrrrrr och bläää Förvånad Säg åt killen att få ut eländet…om det hade varit jag så hade jag inte lagt mig förrens den var utkastad eller DÖDAD Ledsen

Malin-A
0

haha killen e lika rädd för spindlar som mig, när vi ska döda stora spindlar tar vi fram tändargas, tändare och en tång =D

Lotta
0

Vet du vad jag brukar göra om jag är ensam hemma…jag tar min mopp och bankar ihjäl dom =)) Jonny är lika rädd, och dom ska vara karlrar *ASG*

Sommarn för ett par år sedan härjade det nå skitstora spindlar på våran väg…och då menar jag STORA. Vi satt i vardagsrummet och tittade på tv då jag plötsligt får se i ögonvrån hur nått stort springer över väggen *Skräckfilmsstor* Emmas kompis hoppade upp i soffan och skrek och grinade och Jonny kutade ut i hallen. Jag sprang in i badrummet och hämtade min spindel-dödar-mopp och började jaga den så jag skulle få ner den på golvet..och jag lovar att jag fick banka fler gånger innan jag fick död på den. Hela sommarn fick både vi och grannarna hålla fönstrena stängda så att dom inte skulle komma in. En granne fångade en och skickade iväg den till något ställa för att få reda på vad det var för monster..men jag vet inte en vad det var för sorts spindel *URK*

Malin-A
0

ne fy va hemskt, kan se det framför mig när du står o bankar spindeln.. hehe.. när jag vamindre så bodde mamma i ett hus och nere i källaren fanns duschen, d va ett badkar, en dag när jag skulle gå ner o duscha så klär jag av mig i vanlig ordning o ska ställa mig i badkaret, när jag väl står där så får jag för mig att titta bakom mig, oh fy där i badkaret 30 centimeter ifrån mina fötter sitter två st mega stora spindlar, jag bara kastar mig ur karet rusar upp för trappen o börjar stor gråta, ush va rädd jag blev, sen dess har jag haft en stor spindelfobi =/

Lotta
0

Jag var värre när jag var yngre…nu är man ju tvungen att slå ihjäl dom själv för alla mina barn är lika rädd som mig *konstigt* Men jag kan lova att jag har frossbrytningar efteråt…huaaaa

Malin-A
0

ja d förstår jag.. tur att det finns trevligare djur =D

Lotta
0

Precis…vi har ju dom fyrbenta, dom är mycket, mycket trevligare :)

Malin-A
0

ja himla mysiga e dom =D (ibland) hehe

Lotta
0

Ja där lär jag hålla med dig…ibland stämmer till fullo :D

Malin-A
0

haha.. hur går det med operation övertalning =D

Lotta
0

Ähhh han gick och la sig för han ska upp och jobba i morgon….vet è fan hur jag ska få honom att ändra sig beträffande semestern, han har sin första på 7 år och vill åka runt och slappa lite här och där. Men det skulle passa jättebra nu för jag är sjukskiven enda till i mitten på augusti och sedan börjar jag på mitt nya jobb och kan ta med mig valpen =D

Malin-A
0

ja d hade ju vart prefekt ju =) fortsätt imorgon,.

Lotta
0

Vänta bara…han ska bli så hjärntvättad att det gör ont =))

Real
0

fyrbenta.. ja de ka ju innebära en hel del.. men okej då!:P

tjata ihjäl honom lotta.. eller de kanske är lite väl. men nästan.. så han inte orkar säga emot längre.. lite andnöd iaf?:P

när jag var liten bodde vi i hus.. och i källaren hade vi träningsrum.. jag var där nere ibland och lekte. Så en dag när jag lekte så trampa jag på något som var under mattan.. så jag lyfte mattan.. och ut kom en .. kanske.. 5cm bred spindel. Den var gul med oranga ränder typ.. såg ut som en sago spindel eller nått.. inte för att jag tyckte de då, men iaf:P jag la tillbaka mattan och hoppa och skrek på den. Pappa kommer nedspringande och skriker lika mycket när han får veta vad de var!:P

men jag fick inga m'en.. efter de, senare i livet, samla jag på spindlar i burkar;P även sånna där äckliga, vidriga vårtbitare.

Lotta
0

Blääää vad äckligt…inte undra på att en annan hatar dom. Och du kan ju inte vara klok…plocka spindlar Förvånad

Psss Real jag talade om för Jonny vad du skrev + allt dom andra säger på så sätt så är det ju inte bara jag som tjatar Oskyldig