Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2026 ggr
zoolatri
0

Seth har varit hos veterinären!

Nu ligger han på sin nya fina vetbed på golvet och ser ynklig ut, mattes lilla hjärtegull.

Vi har röntgat höfter och armbågar och som grädde på moset kastrerades han idag. han är inte helt pigg just nu med andra ord.

Jag har varit så nervös för att han har dåliga höftleder, men de såg jättebra ut på bilderna! Och armbågarna passade jag på att röntga när vi ändå höll på, ev har han en liten liten pålagring på ena armbågen, men det återstår att se var domen blir när SKKs experter läser av plåtarna. Vet gissade på en 0 eller 1 på den armbågen. Jag fick med mig en bild hem på höfterna, n¨ågon som är intrresserad av att kolla? I så fall kan jag lägga upp en bild.

Snart blir det weight pull!:D

När jag hämtade honom så kunde han inte hitta mig i rummet, han kunde inte fokusera blicken utan vankade runt och pep och letade. Han följde väggarna och stannade upp i hörnen… Sedan när han hörde bilnycklarna blev han jätteglad, men hittade ju varken mej eller dörren, och då såg han så ledsen ut. Så fort vi kom ut till bilen somnade han på passagerarsätet och sov hela vägen hem. Tinka är lite orolig, hon förstår inte varför Seth beter sig så här konstigt;)

När han skulle kissa innan vi gick in så lyfte han benet men "tappade" ner det direkt igen såg han så sorgsen ut, som om hela världen var emot honom, och ville inte försöka kissa igen. Nu ska vi snart ut på en runda till och se om han är lite piggare.

[countess]
0

Men stackars liten :( Dom kan se så ynkliga ut stackarna :( Hoppas allt går utan komplickationer och grattis till höfterna :)

zoolatri
0

#1 Tack! Det skär verkligen i mitt mattehjärta att se honom sån här, men det blir bäst så! Såret är så litet och fint så det ska nog gå bra det här:)

Jespersen
0

Stackarn :( Man tycker ju så synd om sina små.

Men skönt att allt gick bra och att plåtarna såg fina ut! :)

Loveradio
0

Stackars lilla Seth :( han behöver skämmas bort! Ge honom nått extra gott så kanske han blir lite piggare. Men vad skönt att höfterna såg bra ut :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Anibaz
0

Lillpojken då. Hoppas han piggar på sig snart, och vad roligt med höfterna! Glad

[Sarahansson1]
0

Men vad härligt att allt var bra på plåtarnaGlad Jag har kastrerat min äldsta hane och han var fruktnasvärt trött och ville inte göra något annat än att sova. Vi tog det lungt i 10 dagar med koppeltvång då det rekomenderade vetrinären. Men efter bara fyra så var han som vanligt igenGlad Han kommer säkert bli som vanligt igen inom kort ^^

[MatildaTure]
0

Skönt att plåtarna såg bra ut!

Min lilla kille kastrerades i fredags och i lördags var han lika galen som vanligt - ingen längre vila för matte inte. Jobbigt att ha honom i koppel då han alltid brukar gå lös. Jag har börjat ha honom i lina nu så att jag kan hala in honom om han skulle börja bita på ärret - funkar toppen.

zoolatri
0

Tack alla för omtanken!:) Seth gillar uppmärksamhet;)

#6+7 Vi har oxå blivit ordinerade koppelpromenader, idag är han så trött så trött, precis som igår. Det återstår att se när an blir sig själv igen:)

jollycox
0

Hoppas att svaret på plåtarna är bra. När min systers hund röntgades så tyckte veterinären att det såg jättebra ut men han hade B/C höfter.
Kul att börja med wp, det vill jag också.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

zoolatri
0

#9 Oj, ja det var ju olika bud! Jag vet ju att det inte är veterinären som har den avgörande rösten för vad det blir. Men två veterinärer kollade på de tre bilder som tagits(två ska skickas in) och de sa samma sak, så jag hoppas att de har rätt:) Jag tycker det är så jobbigt att behöva vänta en vecka på att skk ska kolla plåtarna!

Jag är jättesugen på wp, så snart ska vi börja jaga efter en sele:) Helst ade jag velat låna en för att kolla om lillkillen tycker det är kul…men jag vet ingen som har en sele i hans storlek:P

zoolatri
0

Nu behöver jag råd från er hundkunniga människor. Seth har fått en svullnad runt själva snoppen. Såret läker jättefint, pungen ser fin ut, men på båda sidor av snoppen är det svullet. Han är inte röd, utan det enda som ser konstigt ut är själva svullnaden. Såhär 3,5 dag efter kastreringen känns det lite tokigt.

Ska ringa till vet nu, ska bara tempa honom först, men någon här kanske vet om det är normalt eller om vi ska åka in direkt?

Anibaz
0

Det är normalt, min förra hane fick det efter kastrering och då ringde jag men vetten sa att det skulle lägga sig efter ett tag.

zoolatri
0

#12 är du säker? Ringde blå stjärnan som sa att det inte är normalt så vi är på väg in nu:/ Han har Ingen feber iaf!

[hyperiion]
0

Min hund är rönkad. Veterinären såg inget på höfterna men anade en pålagring på ena armbågen. Resultatet från SKK blev dock 1 på ena armbågen och 0 på andra. Höfterna va ena C och andra D:/ hoppas du får bättre resultat..

zoolatri
0

#14 det lät inte kul! Dock oroar vi oss inte så mkt för röntgenbilderna just nu när vi sitter i väntrummet på blå stjärnan…:(

[hyperiion]
0

Ojdå hoppas det går bra med honom. Har aldrig hört om den biefekten av en kastrering förut:O. Uppdatera oss om hur det går för din lille pojk

zoolatri
0

Ska jag göra! Tyvärr verkar alla hundar och katter i Gbg bli akut sjuka just idag så vi sitter fortf och väntar;)

Loveradio
0

#17 Haha alla katter och hundar i Gbg ^^

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

zoolatri
0

Nu är vi äntligen på väg hem! Efter tre långtråkiga timmar:P vet kollade, kände och gick över svullnaden med ultraljud. Vi har alltid blivit väl mottagna här och är lika nöjda med personal och bemötande som vanligt:) Seth ska äta medicin. Hade det varit vätska innanför huden hade vi fått dränera så det känns bra att vi åkte in, trots att det inte var så illa.

Anibaz
0

Oj, enligt vetten jag ringde var det vanligt, men såg det ut som att pungkulorna åkt in i huden långt bak på penisen?

zoolatri
0

#20 det är mer svullet än så, det ser ut som att han fått en extra hängmage eller vad man ska säga:/

[Forest]
0

Lilla plutten har han förlorat sina små ädelstenar Flört Hoppas allt läker fint o att svaret på plåtarna blir bra :) Ge lille fisen en puss på nosen från mig o Enja Kyss

SaraC
0

Skrutten då, inte kul att behöva gå till doktorn. Men skönt att allting gått bra!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar