Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 859 ggr
karinnos4
0

är det bara jag som drabbas av bakslag?

Åh, idag har vi en riktig dag av dåligt humör här, koppelträningen som brukar gå så enormt bra gick inget vidare idag, och skälvklart blir det ännu värre när man blir irriterad, hunden stressar upp sig, man får prestationsångest, allt blir kaos och så vidare. Kontakten som varit så superbra på sista tiden är inte alls bra, ja, allt hänger väl ihop, men man kommer ju inte ifrån att allt känns hopplöst, grinar och tappar lusten. SUCK. Så, är det bara jag som drabbas av bakslag? eller kan vi stärka varandra genom att dela med sig av sina bakslag?

[Ronon-m]
0

Bakslag får ALLA! Jag har haft många med Ozzi. Ett tag ville jag knappt ha kvar honom, låter hemskt jag vet!

Men nu är allt jätte bra igen! Vi har byggt upp allt på nytt nu detta året med hjälp av en hundtränare så nu är vår kontakt på topp igen :)

Fridaaaa
0

Alla drabbas av det ibland:)
Motgångar och framgångar har alla, även dem som tävlar höga klasser osv :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveradio
0

Valle och jag har haft många bakslag och motgångar… Ibland blir jag så himla less och vill annonsera ut honom på blocket haha. Men vi har också haft flera framgångar, och det är framgångarna som man ska fokusera på. Motgångarna är det bara att lära sig av och sen lägga bakom sig och ta nya tag! :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Agilityvovven]
1

Känner igen mig… Kommer hem från skolan, möts av ett hus där det ligger sönderbitna saker överallt. Blir skitirriterad + att jag är jättehungrig & trött, går ut med vovvarna på en promenad. De märker såklart av mitt dåliga humör och bestämmer sig för att hålla sig borta från mig  (=dra i kopplet), vilket får mig på ännu sämre hunör, som i sin tur gör att hundarna inte lyssnar på mig. Hade en sån dag i början av veckan, kände bara att jag ville lägga av med hundarna helt. 

Men de gånger som det går bra, de gånger som hundarna är som änglar, de stunderna väger upp alla bakslag man får! Glad

Em_
0

Du är absolut inte ensam! Känner verkligen igen mig. Min hund skäller gärna på cyklar. Vi har tränat mycket på det och nu går det oftast bra. För ett par dagar sen spöregnade det så jag vill inte ut och klafsa i skogen utan tänkte gå på en asfalterad gång-cykelbana. Hunden "glömde bort" allt han lärt sig och gjorde utfall mot precis allt han såg. Jag var redan trött och irriterad och hade absolut ingen lust att stå där i regnet och börja om träningen från början med en hund som redan hunnit bli helt blockerad. Efter hundra meter gav jag upp och släpade med hunden hem på en lerig stig. När vi kommer hem är hunden grå i stället för orange och måste så klart duschas av, vilket han absolut inte tycker om. Så hunden krånglar och backar och försöker klättra på mig. Jag ville bara skrika skyll dig själv hund-j*vel.

Det blir riktigt fel ibland. Jag tycker inte det är någon katastrof bara man försöker komma på vad som blev fel och tar nya tag nästa dag. Har vi svackor så struntar jag i träningen några dagar och gör bara lätta roliga saker med hunden.

thilda-
0

vi har fått oss ett riktigt bakslag efter alla hundattacker på våran hund så akillez gör nu mera ordentliga utfall i mot dominanta hanhundar :( men ska kontakta fredrik steen eller Kjell ström om hjälp..