Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2615 ggr
EternalWinter
3

Sheldon tränar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klippte ihop en film där han visar några trix som Sheldon har/håller på att lära sig Kyss

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

LinaK
0

haha vad söt han är och duktig Skrattande Han ser så envis och bestämd ut när han går. Tussen!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jespersen
0

Vilket mysigt klipp! Verkligen uppmuntrande en sån här trist, grå morgon :) Och sista bilden.. Kyss!

elinenglund
0

Gud va söt han är! Visste inte om den rasen innan men nu älskar jag den! :)

Skyress
0

Vilken duktig valp du har. Jättesöt, tycker att du ska skriva om rasen, blev jätteintresserad att skaffa en liten "ullboll".

EternalWinter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Haha ja han pinnar på rätt bra! Glad

#2 Tih han gör sig rätt bra på bild, kul att du gilla de =)

#3 Ja visst är han, det är en underbar ras Flört

#4 Tack så mycket! Det kan jag kanske göra! Bas fakta finns ju http://sv.wikipedia.org/wiki/Pomeranian

Min egna uppfattning om rasen är att det är en pigg och allaround ras. Den passar till dem allra flesta åldrar förutom småbarn eftersom att den är så liten och jag förstår detta till fullo jag har haft det svårt med att han är så pytteliten se vart man sätter fötterna..inte krama för hårt osv. Jag är van vid mycket större hundar har en airdaleterrier.

Man beräknas behöva borta hunden 2-4 gånger i månaden men valpen bör man ju borsta mer så att den vänjer sig vid att bli borstad..men när Sheldons päls blir blöt blir den rätt trasslig och tovig hoppas det blir bättre sen när han får sin vuxnenpäls.

Jag tycker att han lär sig snabbt det som är på videon har vi tränat på 1-2 dar bara och han fattar nästan på en gång vad han ska göra, sen är han som många andra valpar ett riktigt energiknippe som kan ha det lite svårt att fokusera men även det borde komma med åldern.

Jag vill börja köra agility och prova på freestyle med honom. 
Om man ska köpa pom kolla bakgrunden på dom och extra noga föräldrarnas patellastatus! Man ska absolut inte köpa en som påstås vara renrasig men inte är reggad utan då är det bättre att lägga ut några extra tusenlappar för patella samt tandlossning är ett vanligt problem hos dem.

Men det finns en drös av seriösa uppfödare.

Sen ett varningens ord..om man har en pom valp får man räkna med att bli överfallen så fort man går ut för alla vill fram och hälsa och klappa..förståligt eftersom att dem är så söta men det kan bli lite jobbigt. Det tog mig en 1,5 h att gå till affären när det bara ska ta 20 min. Flört

Kort och gott; Det är en allaround ras som hänger med på de allra mesta men även älskar att ligga i tv soffan och bara chilla. Vilket passar mig utmärkt som vissa dar bara vill ligga på soffan och gå några promenader medans andra dagar är jag ute och tränar och går långpromenader i skogen. Att dom är ulliga och gulliga är ett STORT plus. Glad

Skyress
0

#5 tack för beskrivningen av rasen. Har rasen några "dåliga" sidor, om jag får kalla det så,  som t ex höfter, armbågar, ögon, att de lätt stukar/bryter sina ben, epilepsi, dåliga magar, blödarsjuka etc.

Är rasen tuff?

Anibaz
0

Åååh jag dör ju nästan! Han är så söt Kyss

EternalWinter
0

#6 Rasen kan ha rinnande ögon men det är inte ett vanligt problem. Dem har rätt så ömtåliga ben eftersom att dem är så små men inte mer än någon annan liten ras. Sen är det ju patella dem som har svåra grader har dåliga knän men som jag skrev kolla bakgrunden på deras föräldrar.

Rasen blir ofta kallad bjäbbig men jag har fått en helt annan uppfattning jag har träffat över 20 st pommar och dem skällde endast när det kom in någon genom dörren då dem är vakthundar.

Sheldon är riktigt tuff han leker och går fram till hundar som är fem gånger så stora som han. Hans bästa vän är en Australian Shepard.. så ja det är en liten och tuff hund.Flört (När dom leker med stora hundar för man såklart vara noga med att den stora hunden inte leker så hårt för då kan de resultera i skador på pommen!)

#7 Haha han tackar så mycket Glad

Noa-Nisse
0

Men vilken liten sötnos :D man vill bara borra in huvudet i den pälsen och mysa :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

EternalWinter
0

#9 Det gör jag varje kväll, han blir extra mysig när vi ska sova Kyss

Noa-Nisse
0

#10 det kan jag tänka mig :) jag kan inte förstå hur en sådan liten varelse redan kan ha så mycket päls vid 11 veckors ålder :O hehe. men sött är det iallafall!

Medarbetare på Hundar.ifokus