Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1592 ggr
[countess]
0

Ligg sår!

Min hund ligger för det mesta på golvet , Hon har en massa alternativ men väljer endå golvet ! När man går och lägger sig hoppar hon upp i sängen ca 15 minuter för att sedan lägga sig under sängen även där har jag testat med täcken filtar osv vovven har 3 bäddar 1 i varje rum!

Och hon får då typ skav på armbågarna lite röd och mycket mjäll just där! Vad kan man göra ? ska man smörja med något mjukgörande ? Kan det hjälpa? Kan ju inte heller riktigt tvinga henne att ligga mjuk känns det som men det känns ju inte rätt heller att hon ska bli röd och få mjäll ? En bekats hund är likadan upptäckte jag idag då denna hund också väljer golvet före allt annat?

Man kankse ska vaddera hela lägenheten? Oskyldig

Loveradio
0

Kan du inte lägga mattor på golvet? :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[countess]
0

#1 jag har mattor :) eller tänkte du på varje liten yta? testade lägga en matta under sängen då gick hon och la sig utanför mattan Obestämd

Loveradio
0

#2 Tänkte mer så att det täcker hela golvet, kanske trasmattor? Dom är ju billiga. :) Men nån annan kanske har nån bättre lösning.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

PetraKarin
0

Ja väljer hon golvet hur du än gör så blir det ju tyvärr lätt liggsår.

Som jag förstår har du provat att lägga bädd, filtar, matta etc där hon väljer att ligga?

Jag tror att Helosan eller MiniDerm kan vara bra att smörja med, finns på apotek :)

Noa-Nisse
1

TS mina föräldrars hund gör likadant. Han hoppar upp i sängenen stund för att mysa. Sen går han och lägger sig under sängen eller någon annanstans där det är svalt. Tror att de är för varma att ligga på något mjukt!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Sarahansson1]
0

En finsklapphund som jag känner hon älskar att ligga ute i snän för det är svalt. Men sängen sover hon aldrig i för det är för varmnt

Royalz
0

Jag tror hon väljer golvet för att det är svalare där.