Snor mat - Ålderstecken?
Vår Rottweiler Caifa har börjat sno mat från våran blandrasvalp. Hon har aldrig gjort så innan, utan alltid hållt sig till sin skål.
Hon har också börjat ta torrfoder från katternas "foderskrin", som står uppe på diskbänken. Det gör hon mitt i natten, hon välter den så locket öppnas och fodret åker ur.
Givetvis har vi satt undan kattmaten nu och vi är och har alltid varit med när de båda vovvarna äter.
Är det här ett ålderstecken? Caifa fyller 8 år i Januari.
Vår förra hund (En Cheesapeake bay retriever) gjorde också så här när han blev äldre.
Jag är bara nyfiken, så vad tror ni?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Puttar upp!
jag tror många äldre hundar blir lite matfixerade om de nu vart lite glada iaf i maten innan. Ska bli roligt o se om andra har oxå märkt sånt :)
#2 Glad i maten vet jag inte riktigt om hon vart, hon har ju ätit och så men det är väl inte precis som om hon "slukat" i sig det.
Däremort kanske hon har blivit lite senil och glömt att hon ätit?
Haha
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Puttar upp ^^
// Anka