Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1419 ggr
[Nooni]
0

Blir inte rumsren!

Har en liten tjej på ett år som helt enkelt inte blir rumsren! På dagarna funkar det någorlunda om man går ut regelbundet men vaknar hon på nätterna eller hinner upp före mig på morgonen så springer hon och gör ifrån sig nånstans…. nån som har tips?

I övrigt är hon otroligt vaktig och skällig när hon hör grannarna i trapphuset eller något utanför fönstret, samt skäller ihjäl sig när vi ser andra hundar ute. Det behöver jag också tips med.

Hon är Chihuahua med lite papillon i sig.

bblomquist
0

Du kan sätta Kompostgaller runt hennes bädd så hon inte springer någonstans och kissar. Jag tror knappast hon vill kissa i sängen ;) . Och belöna med godis varje gång hon gör ute. Det är mina tips :)!

[Nooni]
0

låter bra… problemet är bara att hon kryper ner i min säng på nätterna, det är också något vi jobbar på…

[Forest]
0

TS har hon löpt? Många tikar blir rumsrena efter sin första löp, efter sin könsmognad. Inte heller ovanligt att rumsrena tikar under löp gör inne. Hon har alltid kissat inne? Tänkte så hon inte har urinvägsinfektion.

Tips: Ha snabba kläder redo på morgonen o ha alltid en tid du går ut, jag hade 7 till hundarna nu är det tidigare pga jobbar. Varje dag ska du hålla den tiden för att få bukt på detta. Sen tips 2, jag satte kompostgaller så hundarna bara hade sovrumet,kök,lillhallen o badrumet resten av lägenheten var stängd. Det gjorde att våran vuxna hund som annars inte var helt rumsren inte gjorde inne. (omplaceringshund) Bor du mindre ha kompostgaller för sovrummet så hunden är med Er glöm inte vattenskålen ska hon ha där inne oxå, ha som sagt var snabb kläder o ut. Jag gick ofta ut i morgonrocken eftersom vi bor i marklägenhet o ja grannarna är 7 sovare :) få grannar med.