Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 539 ggr
Monday
0

Bada

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Cocker Spaniel om cockrar brukar ju tycka om att bada men min lilla vovve hatar det. Hon har bara hoppat i vattnet en gång och det var häromdan när hon jagade en gås som hoppade i vattnet.
Efteråt sprang hon runt som en tok och skulle rulla sig.
Kan man på något vis lära en hund att tycka det är kul att bada? Och i så fall, hur gör man?

http://www.regret-nothing.com

AnneN
0

Brukar själv bada tillsammans med mina hundar, leka, kasta leksaker mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Jag kan lova jag har provat allt när det gäller Skorpan…men inget har hjälpt, hon hatar vatten och kommer alltid att hata att bada *fnys*

Monday
0

#1 Vad underbart det måste vara med en hund som gillar att bada.

#2 Vad tråkigt :/ Jag hoppas min lilla vovve vill lära sig bada

http://www.regret-nothing.com

Tixy
0

Idelma jag har nu kan tydligen inte simma, hon går på bakbena och slår med framtassarna för att hålla sig uppe.. Skumma hund.
Förra hunden, Ping, däremot, han var tokig i vatten. Han fick dra mig små sträckor ibland, det var riktigt kul med en så stark "badhund" Skrattande

kerstinjoh
0

I fredags testade vi Alfons badvillighet. Med en Frolic utslängd i Vingsjön, så kunde han allt offra sig!

Men inte 17 fick han tag på godisbiten.

Real
0

ecko står och plaskar med framtassarna och VILL verkligen bada.. men ahn törs inte:P han rammla ju i när de var is .. så han vart väl lite avskräckt av det tyvärr.. men får se sen när de blir varmare.. då kan jag hoppa i och locka med honom..

Lotta
0

Hahaha det testade jag med Skorpan…hon stog en meter från vattnet och skällde som en dåre Skrattande

smurfan-13
0

Min Gimli avskydde att bada, men så opererade han sin armbåge & med det kom simning som rehabilitering. Eftersom han simmade i bassäng hos sjukgymnast lyfte vi bara i honom & berömmde allt vad vi förmådde! Han gick aldrig frivilligt i bassängen, men älskade att åka dit & tyckte det var skitkul att simma.

Nu får han bada i havet till sommaren & han brukar vara lite svår innan han har doppat sig, men när han väl är blöt tycker han att det är skitkul att leka & simma efter saker :)

Så med min kille tvingade vi honom helt enkelt att bada, men det är nog inte att rekomendera om det bara rör sig om att matte tycker att det är kul med en badande hund.