Valpfoder
Hur ofta och mycket ska man ge sin valp mat varje dag tycker ni?
Min jrt gav jag 4 gånger om dagen tills han blev 4 m

Mängden varierar ju beroende på ras, men jag tycker inte att en valp ska vara tjock iallafall.
Jag gav fyra gånger i början, men bytte snabbt till tre för att sedan gå över till två mål efter någon månad.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Min valp kommer på fredag, en blandras mellan cotton de tulear och schipperke. Tänkte ge honom 1 dl 3 gånger om dagen. Är det för lite?
Han kommer få fodret Eukanuba valpfoder.

Fråga hur mycket uppfödaren ger och vad valpen äter i nuläget, att byta foder direkt är oftast inte så lämpligt.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Min valp är fem månader och hon ska ha mat tre gånger om dagen tills hon är sex månader :)
Min valp är nästan 7 månader och jag har precis bytt till 2 ggr om dagen. Men i början bör du ge 4 ggr ett tag, sen 3 ggr.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi gav tre gånger om dagen tills han var ca 5 månader, sen dess två gånger och det kommer vi nog fortsätta med :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag har pratat med den nuvarande ägaren och hon gav 1 dl 3 gånger om dagen. Så jag tänkte fortsätta med de =)
Det brukar finnas en broschyr på alla foder som man kan köpa i djuraffären där det finns en tabell att utgå ifrån hur mycket man ska ge. Du kan ju också fråga i djuraffären direkt de brukar vara kunniga på vad de säljer. Det går ju också att ringa till foderleverantören direkt och fråga, du måste väga din valp först, fodergivan är uträknad på vikter.
Hör med uppfödaren ang foderbiten :)