Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2040 ggr
[Driva]
1

Nervös men glad

Nu har jag mailat närmsta uppfödare och undrat om jag och min sambo skulle kunna få komma och kika på hennes hundar eftersom rasen jag är intresserad av har jag bara sett men aldrig träffat.

Känns jättenervöst även om hon inte ens har hundar till salu så är det ju ett stort kliv mot att skaffa en till hund!

Och jag är så nervös över om det är rätt beslut att skaffa en till hund!
och jag hoppas att hon är trevlig och tycker mitt mail är seriöst och att vi får komma och kika på de!

Behövde bara skriva av mig :D

EternalWinter
0

Vad spännande! Vad är det för ras? Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Driva]
0

Podengo Portugues. Jag såg en sån på en agilitytävling och jag hade aldrig sett en sån förut men tyckte den var så fin. Fast jag trodde att det nog var en blandras, men så kollade jag startlistan och såg att det var en podengo. Så nu har jag sen juni lusläst hela internet om rasen och tror att det kan vara en ras för oss. Men jag vill ju gärna träffa en på riktigt och få prata med någon som verkligen känner rasen först :)

Changrila
0

Åh, kul med Podengo :D Om du kan ta dig till någon lure coursing-tävling så kommer du säkert kunna se fler, även om rasen absolut inte är vanlig.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Maja2
0

åhh…. jag har en liten podengoblandis från portugal, och en podenco från spanien, vad är det för uppfödare du kontaktat?

[Driva]
0

Jag har mailat en i ljungskile.
Jo LC vet jag att de är framgångsrika i, men eftersom jag själv inte är intresserad av det så har jag inte kollat upp det. Men nu när jag sökte lite så hittade jag inga kommande tävlingar i göteborgs området, men jag vet inte riktigt heller vart man söker….

Changrila
0

Nu har årets sista LC-tävling precis varit, och det finns inte många tävlingar per år alls tyvärr, men om du kollar på www.svvk.se så kan du hitta mer info där :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

sallberglina
0

Vi gjorde precis likadant! Valde mellan två raser, en bruks och en sällskaps, men hade inte träffat ena någon gång. Åkte till en uppfödare i närheten och tyckte först sådär om dem, men Erik föll pladask och nu är valpen snart 3 veckor och vi ska åka och hälsa på i slutet av veckan. :)

[Driva]
0

Min sambo älskar aktia hundar, men jag tycker de verkar lite för svåra och knepiga. Sen var vi båda inne på lundehund men jag vill träna och satsa lite på bruks och min uppfattning om lundehund är inte att de är superkeena på att träna. Samt att de behöver rutiner i vardagen alltså fasta tider för att komma ut och sånt och det funkar inte med vårt iiv.

Men det jag läst och sett om podengon är bara positivt. Så det ska bli roligt att få träffa ett par och se om de är så underbara som jag har fått uppfattning om de :)

jollycox
0

Så kul! Jag funderar själv på en podengo portuguese :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin