Film på Indra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mamma filmade och tog lite bilder när jag tränade lydnad med Indra. Inte det märkvärdigaste men jag ville visa hur långt hon kommit på 5 träningar. Har bara tränat fotgående 5 gånger och samma med inkallning och från ligg till sitt. Hon är otroligt snabblärd och tycker att det är jätte kul. Men jag påminns mycket om hennes ålder när jag tränar! Hehe hennes koncentration är inte alltid på topp. Men hon är ju bara 5 månader också 
Skriv gärna lite om det är något ni kommer att tänka på ang fotgåendet. Alltså om det är nått ni ser att jag bör tänka på :)
Oj, vad duktiga ni är :D
Tack så mycket! Work in progress 
Ser bra ut 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tack tack! :)
Jättefint :) Kom ihåg bara, att i den ålder hon befinner sig i , handlar det mest om att LEKA fram beteenden, och att hon snart kommer i en ålder då man gör bäst i att ta det lite lugnt med kraven :)
Lycka till !!
Tack! Ja jag försöker hela tiden påminna min själv om det! Vi slutar alltid när det är som roligast och jag berömmer henne Hela tiden när hon gör rätt. Om hon blir osäker på hur hon ska göra så stöttar och berömmer jag henne hela tiden så att hon ska lita på sig själv! Men ibland får jag stöta till henne lite när hon är helt uppe i det blå och tänker på annat 
#6 Jag skulle rekommendera att jobba med andra saker än lydnad om jag ska vara ärlig… att stöta till henne när hon är uppe i det blå…. hon är VALP…. och ska egentligen inte ha några krav på sig alls, mer än att leka och utforska omgivningen, med ditt stöd. Fokusera istället på att LEKA med henne, BUSA, skapa en RELATION … då kommer lydnaden att falla på plats senare, utan att du behöver anstränga dig sådär jättemycket. Att kräva att en så ung valp ska koncentrera sig på saker som inte är naturliga… är lite mycket begärt tycker jag.
#7 Tror hon menar stötta som i att hunden finner trygghet och styrka i henne och får support. :)
Tycker med att man ska ta det lite lugnt när de är valpar men så länge det leks fram ibland utan krav är det nog inte så farligt. :)
#8 Jag föredrar att personen ifråga svarar för sig själv :) men det är ju precis som jag säger: lek fram utan krav, dvs när hunden är uppe i det blå i den åldern, så ska man inte ställa högre krav
Fast jag tycker att lydnad är otroligt viktigt och ska vara igång redan från början. Men en lättare lydnad då förstås. Jag petar lite på henne bara för att hon ska komma tillbaka och tänka om på nytt. När hon blir osäker och inte vet hur hon ska göra, så stöttar jag henne hela tiden och leker fram så att det blir rätt. Busa, leka och skapa relation gör vi redan det med, lydnad skadar det aldrig att börja i tid med. Anstränga mig är inget jag behöver göra, hon ÄLSKAR det verkligen. Hon vill knappt gå in efter att vi tränat lydnad, hon vill bara fortsätta! Men jag tycker att det är viktigt att valpen redan från början ska förstå att hon ska lyssna och fokusera, men det gör hon än så länge bara i kortare stunder. Men under och efter varje träningspass så leker vi och busar, så hon lär sig bara att älska lydnad och se det som en lek. Och genom lydnaden så skapar vi en grym relation!
#9 Jag tyckte bara att det var tillräckligt tydligt i det hon skrev och trodde att det var en missuppfattning då TS skrev "Om hon blir osäker på hur hon ska göra så stöttar och berömmer jag henne hela tiden så att hon ska lita på sig själv!" och du svarade "att stöta till henne när hon är uppe i det blå…. hon är VALP….".
Men TS svarade ju nu att hon petar till så du kanske tolkade det rätt ändå. :)
#10 ok, själv tycker jag inte att lydnad är så viktig i valpåldern, däremot RELATIONEN.
#12 Relationen är jätte viktig! Det har vi fått en jätte fin sådan genom att vi sammarbetar och gör mycket saker tillsammans :)
#11 jag kopierar från #6: Men ibland får jag stöta till henne lite när hon är helt uppe i det blå och tänker på annat .
Det var alltså inget jag tolkade, utan läste innantill, att hon stöter till henne
#14 Ja, jag såg det strax efter att jag skrivit, men min nagel lossnade nästan så jag fick springa och hämta tejpen så jag hann inte be om ursäkt. ;D
#13 Tycker att du gör ett jättefint jobb, du får lägga ut fler videos med vad ni pysslar med! Det vore jätteroligt att se, och så blir man själv mer peppad och inspirerad! :D
#15 Tack så mycket! Ja jag ska självklart lägga ut mer filmer! Tycker själv att det är roligt att se på :)
Riktigt duktiga! Tycker du gör rätt i att börja redan som valp, det kommer bli jättebra detdär!:)

Tycker det ser bra ut :)
Och säger som MinRonja att det är bra att börja redan som valp, då vänjer dom sig vid träning och det blir lättare i framtiden :D
#17 Tack! Jo det känns bäst att börja direkt. Speciellt eftersom jag ska tävla i lydnad med henne :)
#18 Tack tack! Precis. Eftersom hon verkligen älskar att träna också så ser jag inget negativt i att börja tidigt :)

#19 jo precis, det är som med min hon ÄLSKAR att träna :)