Kritik fotposition!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lillebror fick filma in en kort film på när jag och Pelle tränade position. Jag vill jättegärna ha kritik, bra som dålig eftersom att jag är nybörjare och vill få det här så bra som möjligt!
Förlåt för att videklippet är elvänt försökte ändra det men som ni ser så fungerade det icke :P
Vilken härlig video! Duktig han är! :)
#1 Hehe, tack så mycket :)
Jag tycker också att han är duktig i.o.m att han bara bott hos mig i en vecka, och innan det några helger :)
#2 ÅH! Super bra på så kort tid ;) Är han en Lagotto?
#3 Ja han är en Lagotto :D
Han står väldigt snett med kroppen, bakdelen är väldigt utsvängd. Håll ner händerna så att du inte står med dem under hakan.
Okej, tack!
Du kan med fördel använda dig av klossträning, där hunden lär sig att ha koll på bakdelen. Har du för avsikt att tävla i lydnad?
Inte illa på så kort tid tycker oxå han står lite ut med baken :) Man ser tydligt iaf att han gillar träningen :D söt klipp du bjuder på
detta kör jag lite med våran hund fast jag har en plastbunke från ÖoB, vi är inte då där snabba eller vi har inte kommit så långt. Men jag tycker man itne ska ha så halt underlag som du kanske ser på detta klipp.
#7 Jo vi har hållit på lite med klossträning, kanske ska fortsätta med det ett tag till då! Ja jag kanske ska tävla lydnad, inget viktigt dock tränar mest för att det är roligt :)
#8 Tack! Jo, jag ska slipa på det, ja Pelle tycker att det är superroligt :)
#9 Det där klippet har jag faktiskt tittat på förut :))
Men en sak jag undrar över är hur jag ska få honom att flytta rumpan närmare mig. När han står på klossen så verkar han inte fatta att han ska flytta efter/närmare mig :S
Nej men han flyttar efter mig men inte tillräckligt mycket 
kolal in youtube sök på klossträning tror jag sett flera där de lär hundarna gå runt o de får då belöningen när de står rätt, vi kör kloss just att lära sig ha tassarna rätt :) inte tänkt på det som fotposition
men ser ju fördelen förståss :D
Okej, jag har tittat ganska mycket på youtube. Men jag får väl fortsätta att kika runt :)

När jag tränar position med hund så är jag väldigt noga med att de sitter/står rakt. För annars får du lite det som en extra grej att träna på sen. Så då är det smidigare att ta det direkt.
För hundar som inte riktigt vet att de har en rumpa så kan ett tips vara att använda dig av köket!
Öppna ett skåp och ha hunden i ganska kortkoppel och sen vrider du dig så att hunden måste svänga runt bakdelen. Det har fungerat för mig många gånger. Å det brukar inte behövas många gånger. Utan hunden brukar haja fort.
Lycka till :)

Du kan ju självklart ha en hund lös med om du inte vill ha koppel! :)
#15 Tack för tipset :)
I morse så ställde jag Pelle på klossen och idag gick det riktigt bra. Han flyttade efter mig och stod mycket rakare. Om vi fortsätter såhär så komme rhan kunna stå snyggt på nolltid :)
#17 Det kommer säkert att gå snabbt, huvudsaken du bara belönar när han gör rätt, dvs belöna aldrig när han står snett. Ibland kan det vara bra att stå framför en spegel, så att man inte vänjer hunden vid att man tittar ner hela tiden för att kolla.
#18 Att stå framför spegeln var ett bra tips! Vi har en jättestor spegel i hallen som blir perfekt att träna framför! :)

Någon som har tips när hunden inte självmant flyttar sig närmre mig? Har provat med kloss men han flyttar sin bakdel bara i bland.