Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 5109 ggr
[Nalle-]
0

Mops

Hej!
Min mor har länge varit otroligt sugen på en mops. Hon har fallit både för det bedårande utséendet men också för att den verkar vara så enkel att ha och göra med.

Men. Nu har hon pratar med sin kusin som inte alls tycker hon ska skaffa sig en mops, eftersom de har så utstående öon att de kan "ploppa ut". Jag har hört det förut, men stämmer det? Är rasen verkligen så sönderavlad?

[jakke94]
3

Mops är tyvär en sönderavlad ras som med många defekter, jag hade istället kollat på fransk bulldog och boston terrier, dem har också sina nackdelar, men inte till lika stor grad.

[Forest]
0

håller med 1. Bostonterrier har jag vart sugen på men tyvärr tål inte sonen dom.

Anibaz
0

Mopsen skulle jag inte säga är lätt att ha och göra med. Dem är ettriga och och dryga. Plus att dem är extremt sönderavlade.

Karmatarerskanise
0

#3 Ettriga och dryga? Har jag aldrig märkt av.

Däremot kan de har problem med andningen och eftersom deras ögonhålor är så ytliga händer det ibland att ögonen kan ploppa ut. Hur pass vanligt det är vet jag inte.

malinroth
0

Har aldrig heller träffat en mops som är ettrig och dryg, varken någon vi känner eller någon vi inte känner..

Min uppfattning är att de lite egna, men trevliga. Fast gillar tyvärr inte att de låter så illa när de andas och ögonen ser ofta lite osunda ut osv.

[Forest]
0

nja de är ju ursnälla o trevliga men som sagt låter som grisar :-/

Anibaz
0

Har aldrig träffat en trevlig mops, och jag har träffat en hel del.

Har väl haft otur.

Karmatarerskanise
0

#7 Förmodligen ja :)

Viccan92
0

Oj visste inte att det var så illa. Jag som egentligen skulle haft en mops och passat ibland. Kanske tur det för tänk om det hänt något sånt. Jag hade fått panik.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Forest]
0

7 mjo eller så är det okunninga hundägare det spelar ofta ingen roll vad för ras de köper :) Jag har väl träffat en som var lite bortskämnt det ända var att den vägrar gå om vi möter den o så är den asfet men ser inte att den är ettrig snarare envisare än sin matte Flört

EternalWinter
0

Har aldrig stött på en otrevlig mops..tycker dem är härliga hundar och så fruktansvärt söta! Men tyvärr som många andra påpekat är dem en ras som har en hel del problem med sin hälsa. =/

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Anibaz
0

#10 Njaa okunniga hundägare skulle jag inte vilja kalla det. Dem har haft hundar (mops och andra raser) hela livet.