Vad har jag glömt?
Detta har jag köpt till min blivande valp, vad har jag glömt??
- Två matskålar inkl. underlägg
- Hundkorg
- Hundfilt
- En pipleksak
- Tyg ben
- Övrig leksak
- frisbee
- Schampoo inkl. ohyre schampoo
- Borste
- tandborste
- Två halsband
- Koppel
- dog stopper
- bajspåsar
- vattenflaska till långa promenader
- blodstopp
(vi skall köpa en lång lina, tassalva,foder,tuggben också)
Det verkar som om du har med allt:)
tycker också du har med allt :) Kanske någon form av reflex också skulle behövas bara.
Medarbetare på Hundar.ifokus
vad är dog stopper?
Låter som eran lista är bra :) kanske även just första hjälpenkit är bra att ha hemma med, och en i bilen
Dog stopper?
Ska du börja använda sådana verktyg på en valp?
Hade även hoppat över pipleksaken, då det kan vara stressande för hunden.
Införskaffa en klicker eller visselpipa och ett bra godis.
/Elisa
#4, allt som hon köper nu använder hon säkert när huden är vuxen också. vad är dog stopper?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är ett straff som jag personligen inte anser man ska använda på hunden.
/Elisa
#6 Det såg ju läskigt ut :S
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Ne fy varför skaffar man dog stopper ?
Ts där har du slösat helt onödig peng anser jag, Jag rek att man enkelt lär sin hund vad som är rätt o fel o inte skrämmer sin hund.
#6 Men fy, skrämmande att folk kan behandla sina hundar på det där viset. Vadå att skicka dubbla budskap, först kasta en massa läskiga (för hunden då) saker och sedan locka och gulla med hunden sekunden efter. Snälla mandyelisabeth använd INTE detta på din hund oavsett om den är valp eller vuxen.
Annars ser din lista bra ut tycker jag, ni verkar vara förberedda.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#6 Det såg inte allt trevligt ut 
Klosax
men oj :S hunden i videon verkar ju ändå inte ha förstått att den inte ska tugga på kudden. Däremot har den nog förstått att den ska vara panikslagen såfort den ser kudden. Och i verkligheten så är det nog omöjligt att ha de tre plastsakerna på sig 24/7 :S nej hoppa höver den skrämselmetoden!!!
Lite "förstahjälpen" saker kan vara bra att ha. Sårtvätt, bandage, gasbinda osv :)
I en annan tråd var det någon som sa att en dog stopper var en tjuderkrok som man kan sätta i en lina i i trädgården, så jag tror att olika personer menar olika saker med en dog stopper. Så kanske TS helt enkelt bara har köpt en tjuderkrok.
#14 Hoppas det!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det i klippet är ju nått helt annat…
Som Tess86 skrev så har TS köpt en tjuderkrok. Det skrev hon i en annan tråd.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det var skönt att det var en krok hon köpt! Blev lite orolig när det stod "dog stopper".
En krok är alltid bra att ha!
/Elisa
14 aha haha ja det var ju helt annat
ja dessa krokar är jätte bra att ha :D
Det jag har som inte är med på listan är:
- hundtandkräm
- klosax
- sele (han går inte så fint i koppel än så det känns skonsammare)
- godis (enkelt hemmagjort typ ugnstorkad blodpudding funkar lika bra som affärens dyra)
- långlina (bra att träna inkallning med när hunden blir större)
- klicker
- bilbur
- handdukar, stora för bad och små för tasstorkning
- kam
- kompstgaller att dela av rum med
- pincett till fästingar
- åksjuketabletter (måste delas i bitar som passar hundens vikt)
- lite olika hundböcker
- aktiveringsleksak att stoppa mat i
- låda till alla saker
- pärm för viktiga papper
Ush vad mycket saker det blev när jag tänkte efter. På inköpslistan står dessutom
- sele som kopplas fram
- hundförarjacka med tusen fickor
- bra utebyxor
- reflexer till mig
- lampa att ha på selen
Köp en reflexväst. Jättemånga hundägare skiter i att sätta reflexer på sin hund medan de själva har ordentligt med reflexer. Jag antar att de tänker "ser bilisterna mig så ser de säkert min hund också" men det gör man inte. Jag kör moped på cykelbanor och jag avskyr när det kommer folk utan reflexer. De tror väl inte att det behövs på cykelbanor men det gör det. Så köp en reflexväst och använd den alltid när det är mörkt ute. Volvo har fina och billiga västar. :) I alla fall har de haft..
Annars kan det vara bra att ha sparris på burk. Om hunden äter något vasst, tex fågelben, så kan man ge hunden sparris. Det lindar in det vassa och minskar skaderisken. :)
Borstar är ju också bra att ha. Jag har också en liten ryggsäck där jag har min hunds "friluftsgrejer". Tex spårsele, spårlina, godis, leksaker.. Sånt som kan vara bra att ha med i skogen när man har planer på att träna.
Men fyyy va hemskt! att använda det på hundar e ju oacceptabelt.!!! borde va olagligt.
JAG SKALL INTE HA EN SÅDAN GREJ SOM ÄR I FILMEN!!!!! ni har missförstått… det jag menar är en grej ja sätter i marken och sätter i en llåååång lina så den kan va på trädgården när den blir äldre…