Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1511 ggr
Cassii
0

Ras till min mamma?

Hej!

Efter att jag skaffade hund, så har hundintresset även väckts hos min mamma. Hon vill inte göra nåt speciellt med hunden, dock kommer jag att ta med hunden till klubben 1 gång i veckan (men det klarar ju alla hundar).. Hon vill mysa, lära lite små trix och promenader. Min mamma har inga hunderfarenheter innan vi fick hem min hund, men hon är ju min hund och jag vill inte att någon annan går promenader med henne eller tränar henne. Så jag har helt klart bäst kontakt och relation med henne.

Kan ni specifika en ras ur grupp 9? :)

Chilli10
0

Känns som flera hundar ur 9:an passar in på det. Vid vill hon ha för hårlag?

Cassii
0

#1 Spelar ingen roll bara den inte fäller i kopiösa mängder :)

Cassii
0

#1 Spelar ingen roll bara den inte fäller i kopiösa mängder :)

Chieko
0

Bichon Havanais kräver inte så mycket. Fäller inte men kräver pälsvård (borstning, badning och eventuellt trimning)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Chilli10
0

Okej :)

Hmm, lite svårt. Jag bara älskar ju Fransk Bulldogg, jag tycker att de är helmysiga hundar, gillar utseendet också. Den jag hade och de jag träffat nöjde sig med det du skriver ovan.
Annars Bostonterrier eller Chinese Crested naken eller en puff.

Fast det är ju mer vad jag tycker om utseendemässigt, frågan är ju vad din mamma tycker :)

Den jag inte skulle rekommendera i rasgrupp 9 är iaf storpudel.

Cassii
0

Tack så mycket :)

Vi har fått en chans att ta en tvåårig Chihuahua tik..

Chilli10
0

#6 Okej :) De kan ju vara trevliga hundar om de uppfostras som en hund o inte en bäbis :P Väldigt söta också :)

Har gammal är din tik?

Cassii
0

#7 Ja precis… Hon är jätte mysig, dock kan de bli problem då hon just nu bor två trappor över i en likadan lägehet.. :/

Min tik är nästan 9 månader :)

Chilli10
0

#8 Okej, jag förstår. Tror dock att hon skulle vänja sig ganska fort.
Ni kan inte ha henne på prov om nu din mamma verkligen är intresserad av att ta över henne?

Cassii
0

#9 Jo det får vi.. :) Mamma är jätte intresserad av henne för hon är lugn och mysig haha :)

Chilli10
0

#10 Vad bra :) Om ni tror att hunden kommer att passa in i er familj så är det ju alltid bra att ta en omplacering som ändå behöver nytt hem.

Skriv vad ni bestämmer er för ;)

[Forest]
0

hade valt nån i rasgrupp 9, vet inte vilken ras som kan passa  Shih tzu kanske? nu tycker jag alla raser även i denna grupp kräver lite mer än träning 1 gång i veckan oxå men lite träning kanske hon är själv villig o lägga :)

Cassii
0

#12 Jag menar lite hårdare träning en gång i veckan :) Förlåt om jag formulerade mig fel

[Sarahansson1]
0

Jag skulle rekomendera nån utav bichon raserna kräver inte mycket men är mer än gärna med på det familjen görGlad

Cassii
0

Åh okej tack så mycket :)

LinaK
0

Håller med #14, bichonraserna verkar passande Glad Många utav dom är väldigt allsidiga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cassii
0

#16 Tack så mycket ! :)