Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 8248 ggr
ccv_sr
0

Hur högt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur högt kan man ungefär hoppa med en hund som är vaktel och                 25% Coker speliel.

Jag hoppar ca bana på 70cm ohc studs (första) 60 och (andra) 70cm och hoppar vi höjd så höjer jag inte mer än til en meter men kan jag höja mer.

ccv_sr
0

Tacksam för svar

Cassii
0

OJ VAD HÖGT! :O Har du röntgad?! Hur hög är din hund i mankhöjd?

[Driva]
0

Att hoppa högt sliter på hunden väldigt mycket. När man tränar är det bra att hoppa lågt för att inte slita ut hunden i onödan..
Dessutom ligger tävlingsöjderna för large på 45 cm…. så det du hoppar med din hund är väldigt mycket högre än vad som ens hoppas på tävlingar…

Man kan ju hoppa enstaka höga hinder, men ska man hoppa studs eller kombinationer så bör man inte hoppa så högt om man vill ha en hund med hela leder och muskler…

JessieS
0

Jag tycker heller inte att du ska låta hunden hoppa så högt. Även om hunden kan hoppa högt så betyder det ju inte att hundens kropp klarar av landningarna. Sänk hindrena till 40-50cm istället och hoppa bara enstaka hinder som ligger över det. :)

[Malin3033]
0

Varför kör du "höjdhopp" med hunden som endast kommer ge den skador? Är tanken agility så är maxhöjden där 65cm och det är inte alltid det är så högt.

Viccan92
0

#5 Jag tror inte att h*n var medveten om att det var så himla högt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Forest]
0

det där är för högt som alla andra säger, jag anser det är helt onödigt högt.  tror inte heller hunden räknas in som stor i agility utan mer som medium?

Maliiin
0

Om du vill satsa på hoppning kanske det är häst du ska satsa på? Flört

Jag hade passat mig för att hoppa på dessa höjder med en hund.
Visst den kan säkerligen hoppa dessa höjder ett antal gånger. Men rätt vad det är kan det gå snett.
Jag har en vän som fick avliva sin hund pga ett hopp som gick snett. Veterinärerna kunde inget göra.  Å det var inte en meter högt.

Så jag rekommenderar att du sänker hindrena till runt 40-50 när du tränar för att vara rädd om din hund :)