*snyft*
Just nu föds ett barn. Samtidigt föds ett försöksdjur. Just nu lär sig ett barn att skrika när det blir hungrigt. Samtidigt lär sig ett försöksdjur att det inte hjälper att skrika, maten kommer aldrig. Just nu får ett barn sin första spruta. Samtidigt har ett försöksdjur redan fått så många sprutor att den kommer att dö av dem. Just nu lär sig ett barn att gå. Samtidigt har ett försöksdjur inga krafter kvar att gå för. Just nu har ett barn hela livet framför sig. Samtidigt dör ett försöksdjur i ett djurförsök…

sorgligt men tyvärr sant
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det kanske resulterar i ett vaccin mot en av alla sjukdommar som finns idag. Så frågan är m det är värt det eller ej.

Just det här med försöksdjurs vara eller icke vara är känsligt.
Jag är så otroligt kluven. Vill inte att något djur ska lida. Men ärligt talat så är jag tacksam för de mediciner som tagist fram och testats fram genom dem.
Men jag anser att all kosmetisk och rengörinsmedels försöken som inte är livsviktiga, de klarar vi oss utan. Bästa sättet att få stopp på den delen är att köpa smink och rengöringsmedel som inte är djurtestade.
Men visst är det ledsamt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det är hemskt…men som Åsa säger så länge det är till mediciner så okay. Men jag har också svårt att höra att djuren lider och dör pga det.