valpning på g
Haloj, igår skulle min hund fått valpar igentligen, men nej, dom ville inte ut ur mörkret än. Men nu visar hon tecken på att det kan vara på gång, bäddar i sin bädd, flåsar men hon är jättespänd i buken, ska det vara så? riktigt spänt är det kan det bero på hennes diarre som hon haft i 1 ½ dag?
och sen undrar jag hur man räknar dagarna eller så. Dom parade sig 25,26,28 juli och sen en gång 1 oktober, alltså 4 gånger. 1 okt var inte meningen. Har hört att man räknar från första gången dom parar sig?
1 oktober har ju inte ens varit ännu? :S
dem kommer när dem kommer, din tik känner av att du är nervös så hon blir med det :/
men det låter som det är dags när som helst.
jag gjorde bara en parning och man skulle börja räkna från dagen efter.. min gick i 64 dygn innan valparna kom :)
de kommer snart, lovar
Hoppas någon som är kunnig kan svara.
Tycker dock det är lite underligt att du inte vet hur man räknar? Borde ju vara en av alla saker man tar reda på om man ska avla.
3# jag har för mej att det är från sista parningstillfället men är inte säker. jag gjorde själv bara en parning det gick ju bra
haha, jag är lite snurrig 1 aug menar jag ju såklart! :p
Jag har hört att man räknar från första parningen, men ville bara kolla om det verkligen var sant.
6# det var det kanske, jag kommer inte ihåg haha
hur gick det? har dem kommit?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ring vetrnären om du får problem.
glömt att skriva :) Det blev 3 st tjejer. Den hanen vi har verkar bara ge tjejer, för en annan som lånat våran hund fick 6 tikar och 1 enda kille, lite roligt tycker jag.
Idag är hundarna 3 veckor gamla och har redan börjat morra, leka, "prata" med oss. Och är glada!
vad för ras ??