Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1778 ggr
Anibaz
0

Noskvalster

Krävs det undersökning för att få medicin eller räcker det med att säga att hunden har det?

Misstänker att Arach har fått det men både undersökning och behandling lär ju bli jäkligt dyrt.

[JennyNorgren]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

nej det går att behandla ändå. Men om man behandlar för många gånger så kan hunden bli uttorkad.

Anibaz
0

Är medicinen receptfri?

Första gången han har det, men lär ju behandla den andra hunden också. Hon nyser inte eller så men drar nosen över mattan efter måltiderna och det är ett av symptomen tydligen.

[Forest]
0

Jag tycker man ska ta hunden till vetrinär just för att se att den verkligen har det. Dyrt hmm nja jag betalade mindre än 400kr o då behandla hon hunden där o sen fick man köpa ut ett medel själv om jag inte minns helt fel var 2 årsen o hon har inte höjt sina priser jätte mycket iaf :)

Karmatarerskanise
0

Anser också att man ska ta hunden till veterinär vid sånna här tillfällen.

Maja2
0

Att medicinera utan att ha varit till veterinär och utrett är inget jag rekommenderar heller. Kolla först att det verkligen ÄR noskvalster!

[Forest]
0

Lite ot, men får verkligen vetrinärer skiva ut resept utan träffat djuret?

Jag har fått det en gång med det var mina 3 katter 1a fick öronskabb efter vart inne hos en granne vars katter hade grymt mycket öronskabb, det var när katt nr 2 fick det oxå som jag fick extra utskrivet. Jag fick sen grannen som knappt kunde svenska att ta sina katter oxå till veterinären så slapp man öronskabb igen .

Anibaz
0

Nu är jag osäker, han gjorde några inåtvändna dragningar idag medans vi höll på städa, men nu har han inte visat några symptom alls. Kan det bero på att han fick in damm i nosen tro?

[Forest]
0

7 oja det kan ha med att de får skräp i en näsnorre

Anibaz
0

#8 Okej för det var första gången han gjorde så idag, så det måste ju nästan bero på det eftersom han inte visar något alls nu.