Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1085 ggr
[MatildaTure]
0

Ture spårar

Idag fick Ture prova spåra för första gången. Min morbrors fru Bibbi kom hit och hjälpte mig, hon är hundinstruktör (vilken lyx va).

Första gången förstod han inte riktigt men andra gången greppade han vad det var han skulle göra och var jätteivrig att följa spåret. Jag hade lagt hans favoritleksak ca 100 meter från utgångspunkten, och det tog honom bara någon minut att spåra dit.

Så himla kul att göra något där han får tänka med huvudet. Han har sovit i 2 timmar nu efter det, så han tyckte nog att det var rätt utmattande ;)

Ture är ju bara 5 månader gammal så vi ska gå rätt långsamt fram men jag är superglad att han tycker det är roligt!

JessieS
0

Vad roligt. :) Jag började spåra tidigt med min hund och hon älskar det. Jag själv tycker också att det är roligt att spåra så det passade ju perfekt. Lycka till i fortsättningen. ;)

Fridaaaa
0

Roligt att han gillade det. Spårning är ju en sån grej som passar alla hundar, oavsett ras. vår sankt bernhard älskar att spåra, dock mest blodspår.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad duktig han är Skrattande Det är ju jätte bra aktivering. Visst är det väl en jack russell du har? Dom är ju riktigt duktiga på spår.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[MatildaTure]
0

#3 Japp en liten släthårig kille :))