Grattis Skade!
GRattis!
Åh vad söt bild :) Grattis!!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Grattis Skade!:D Vilken fin tårta hon fick!:)
Skade tackar så mycket!
Jag fick till slut en bild på henne där hon inte såg alldeles besvärad ut av den stora, rosa grejen som matte var knäpp nog att hänga runt hennes hals. Efter den obligatoriska fotograferingen åkte balong och serpentiner av och Skade fick äta sin belöning för att hon hade suttit så fint.
Grattis Skade :) och vilken smarrig tårta
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vov vov, säger Skade till tack! :)
Ja, extra smarrig var tårtan nog eftersom det inte har blivit några sådana godsaker alls på sista tiden. Skade bantar lite, inte så att hon är tjock, men på grund av hennes höfter ska vi få henne lite slimmad, så godiset nu för tiden brukar bestå av ett annat märke av light-torrfoder än det hon äter i vanliga fall.
#6 Då njöt hon nog av sin goda tårta :)
GRATTIS Skade,
och matte/husse som får ha henne kvar :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Grattis till fina Skade! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
grattis till fina tjejen!
#7 Ja, det gjorde hon 
Skade tackar så mycket för gratulationerna.
#8 Ja, jag och husse är nog gladast av alla över att ha vår lilla tjej här!
Grattis till Skade 
Tack, tack säger Skade 
Vi har ännu mer att fira idag också. Vi var på sjukgymnastik idag (löpband i vatten och massage) och när vi är där brukar vi passa på att väga henne också. Senaste tiden har hon alltid legat på 28,nånting kilo, aldrig under 28, men så idag helt plötsligt så väger hon 26,5 kilo. Så himla skönt att våra ansträngningar betalar sig.
#13 Men åh vad skönt! Vilket framsteg, vad vill ni att hon ska väga?
Grattis Skade på ettårsdagen :)

Grattis till Skade! Vår lilla Skade fyller 2 år 23 november, och hon hälsar extra mycket!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Grattis!
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Grattis tjejen!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Grattis på 1årsdagen hipp hipp hurra hurra hurra!
Jätte söt bild 
#14 Vi har sagt ca 25 kilo som målvikt men det beror helt enkelt på hur hon ser ut och känns i kroppen. Bygger vi mycket muskler på henne så kommer hon ju att väga lite mer. Men vi vill få bort lite mer hull, sjukgymnasten trodde att det kanske skulle räcka med ett kilo till eller så. Så vi närmar oss verkligen 
Skade tackar än en gång för alla gratulationer 
#16 Det är så roligt att ni också har en liten Skade, det är ju kanske inte det vanligaste hundnamnet precis. Brukar folk tro att er Skade är en hanhund? Det brukar de tro om vår Skade i alla fall. Men hon har ju ganska grovt utseende också.

Vår Skade är jättefeminin, vit med en gnutta grå stickhår som sadel, ett blått och ett brunt öga och oftast rosa nomehalsband.
Jag brukar undervisa dem i vad namnet står för. Klipper från vår hemsida nu:
Skade
Valp 5. Tik - Född kl.13.59, 495g.
Vikt efter 1v: 845g. Vikt efter 2 veckor ca 1,28 kg, 3 veckor ca 1,9kg, 4 veckor 2,6 kg, 6 veckor 4 kg, 8 veckor 5,5 kg

Skade, En jättes dotter. Hon färdas till Asgård för att hämnas sin far som asarna dödat. De lovar henne att hon ska få gifta sig med en av dem, samt att de ska få henne att skratta. Hon får välja make själv, men bara genom att se fötterna på dem. Hon väljer mannen med de vackraste fötterna i tron att det ska vara Balder. Dock väljer hon Njord (fruktbarhetsgud och vindens herre, far till Frej och Frejas). Genom en tokig histora med Loke, en get, getens skägg och Lokes pung, får hon skratta på sin bröllopsfest. Äktenskapet blir dock inte lyckat då Njord vill bo vid havet och Skade vid fjällen Trymheim. De provar att leva tillsammans 9 dagar på ena stället och 9 dagar på andra stället, men sen sen delar de sig. Njord stannar vid sitt hav och Skade lever i fjällen, åker skidor och skjuter djur med sin pilbåge.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Grattis Skade, vad fin hon är! 
#21 Vilken liten sötnos! Har du någon bild att visa på henne nu när hon är vuxen? Det var så lustigt när vi valde namn till Skade för vi ville ha ett fornnordiskt namn som inte var lika vanligt som typ Freja och då kom min sambo att tänka på Skade. Sedan visade det sig att hon var gudinna över jakt och vinter, och det passar ju perfekt på en ställade älghund som dessutom är en spets :) Blir det en hanhund hemma hos oss någon gång i framtiden så är Njord redan bokat!
#22 Tack så mycket! Hon är vår fina lilla tjej.