Föll från sängen :(
Min valp föll ur sängen i morse. 9 veckor gamal är han…
Jag var snabbt på tioa vilket inte brukar vara något problem men nu när jag kom tillbaka satt han på golvet. Hörde inget pip eller så. Han gnydde lite när jag kom.
Sen haltade han under första kvarten men sen blev det mindre och mindre.
Min fråga till er är kan det ha hänt något ändå? Han lekte och verkade må bra trots fallet.
Vad kan ha hänt?
Vad ska man vara uppmärksam på?
eller är man för nojig eftersom att han slutade att halta relativt fort?
Tacksam för svar..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man ska aldrig lämmna sin valp på bord sängar eller höga höjder utan uppsikt. Jag har en valp som är 5 månader och jag lämnar honom fortfarande inte när han är i sängen. Jag skulle uppsöka vetrinär i med att han haltade.
Håller med #1. Man ska aldrig lämna en så ung valp utan uppsikt. Men ibland glömmer man ju bort det, och det är ju mänskligt.
Vad är det för ras du har? Ang. haltandet så tror jag inte det är nån fara. För du skriver ju att han leker och rör sig normalt igen? Det du bör vara uppmärksam på är ev. svullnad och om han börjar halta igen. Det du kan göra är ju att känna igenom benen på honom om han har ont, reagerar han inte så är det nog ingen fara.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror TS lärde sig att inte lämna valpen på säng/soffa/bord osv Jag hoppas att allt är bra och som 2 skriver håll extra koll den för svullnad.
Självklart ska man inte lämna valpen, men jag brukar inte göra det. I natt var det engångs grej. Han snosade så gott och jag var så kissnödig och det handlade om nån minut. Och ja, det han ändå hända och det är något jag mått dåligt över..
Han haltade första 20 minutrarna resten av dagen har han busat på precis som vanligt. Varit i kontakt med vet. men dom trodde inte de var något större fara så länge han inte visade om han hade ont. Han gick på alla fyra benen utan problem och hoppade i lövhögarna ute sen :)
Han har inte heller reagerat om man tagit på benen. Dock naffsar han men det är bara bus. De gör han oavsett vilket ben jag tar i :)
Han är en blandraskille, lhasa apso, shih tzu och tysk spets (mittelspitz)
Tack iaf för era svar och så :))
Saker kan alltid speciellt med små valpar som inte har koll på sig själva. Som du skriver var det en gångs sak,och det är väl självklart att den enda gången man gör något så händer det självklart nåt!
Jag tror inte heller det är någon fara om han har lekt och hoppat runt utan att visa något, och han inte reagerar när du tar i tassen och han inte är varm och svullen är det antagligen ingen fara :)
Tycker inte du ska må dåligt över det, alla gör vi misstag :)
:))