Hundar iFokus

Hundar

Etikettdrag
Läst 1372 ggr
[Ronon-m]
1

Weight pull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte vara mer stolt över Ozzi än vad jag är idag! Han drog mer på vagnen än vad han någonsin gjort! Han drog hela 370 kilo, alltså 10 stenar. Och sen kämpade han även stenhårt med kedjorna, han drog runt 20 kilo, mer än vad han någonsin gjort där med! Själv väger han bara 11 kilo. Han blir bara bättre och bätte min lille prins!

På lördag är det även en träningstävling inom klubben så det ska bli riktigt spännande! Vinst kommer det nog inte bli, men nära hoppas jag vi kommer ändå :D

Loveradio
1

370 kg??? Och så liten? Imponerande! Glad grattis eller vad man ska säga

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ronon-m]
0

Haha ja han överaskar mig hela tiden Skrattande Tack!

Karmatarerskanise
0

Hur dras dessa 370kg?

Chilli10
0

#3 På en specialbygd vagn, skulle jag gissa på :) Precis som man gör när det handlar om WP.

Vad roligt att det går så bra för er :D

zoolatri
0

Kul!

Jag är sugen på att börja träna WP med min lille knort, men först väntar vi på röntgen. Den 26 vet jag om vi kan börja träna;)

Vad har du köpt Ozzis sele?

[Ronon-m]
0

#3 på en speciell vagn som man lägger vikterna på :)

#4 Ja det är jätte kul :D

#5 Ja verkligen. Å så spännande, det är verkligen jätte kul med WP! :) Jag köpte den från hardcoreharness.

Chilli10
0

Glad Funderar också på att börja, men har tänkt att vänta tills vi gått klart en kurs som vi går nu och sen kontakta swba här i stan för o se om man kan få komma och testa på :)

[Ronon-m]
0

Okej! Jo men det är verkligen jätte roligt! Ozzi älskar det och blir jätte glad när vi åker till klubben å tränar :)

Karmatarerskanise
1

#4 och #6 Okey :)

Chilli10
0

#8 Det blir ju ännu roligare för en själv om hunden gillar det också :D
Men ja, det känns som en bra hundsport. Något som även min sambo kan tänka sig att hålla på med. Skulle kännas lite lagom fånigt om han sprang omkring på en agilityplan med henne, haha Flört Men framförallt tror jag att Chilli skulle gilla det :)

[Ronon-m]
0

Jo men precis! Ozzi verkligen älskar att träna wp. Det är inte mycket hundsporter han gillar, men wp älskar han. Som tur är efersom jag tycker det är jätte kul.

Haha ja även killar kan träna detta med sin hund utan att känna sig dumma! Skrattande Jag vet bara en hund som inte tyckte om wp, men hon kör bara med lätta vikter på en nivå som hunden accepterar och trivs med. Hon har helt enkelt fått acceptea att det inte blir nån tävligshund utav honom. Men Chili kommer nog tycka det är jätte roligt! :)

Loveradio
0

Vill också träna WP, med Valle när han är färdigvuxen Glad verkar kul! Tycker det är helt otroligt hur mycket hundar orkar dra.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

Ja, det är ju extra bra om man hittar något som både hund och förare tycker är lika roligt :)

Precis ;) Ja det återstår att se vad hon tycker om det, huvudsaken för vår del är att hon blir aktiverad mera så får man ju se sen hur det går.

[Ronon-m]
0

Va roligt! Ja dom chokerar en när dom drar så tungt. Trodde aldrig att Ozzi skulle dra 370 kg Glad