Sele
Har letat runt lite i djuraffärer för att hitta en Y-sele till min hund men det verkar vara himla svårt att hitta… Någon som har sett att det finns någonstans i Skåne?
Hurttas Y-sele borde nog finnas i djurbutiker, iallafall här hos oss på Arken Zoo gör den det.

Vi använder Hurtta´s Y-selar. De är kanonbra tycker jag! Inget skav, sitter bra, har reflex och finns i många fina färger.
De säljs i de flesta djuraffärerna. Googla på Hurtta Collection så kan du se på deras hemsida vart deras återförsäljare i skåne finns 
Du kan även se selarna på deras hemsida.
Kollar på hemsidan men har svårt att hitta.. Jag kan inte finska.

När du kommer till startsidan kan du välja svenska uppe i högra hörnet :)
Ahhh såg bara den finska flaggan och tänkte sen inte mer på det =P Har tryckt på varenda länk och hittade selen till slut haha. Men vill se den i större storlek och hur den ser ut på en hund. Ser lite märklig ut ;)
Får lära mig att öppna ögonen… Finns ju lite bilder där *duh*

Ser ut att vara så tjock vid halsen, men jag antar att hunden kan röra sig obehindrat. Vore onekligen något för min hund i så fall, den hon har är väldigt bra men den är för liten =/ Den är en sorts specialträningssele som varit till stor hjälp men nu känns det som att hon inte behöver de extra grejsen den har utan kan få en som passar ordentligt istället.

Ska absolut prova en sån till hunden!