Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2381 ggr
Loveradio
0

OT - Kan ni busvissla?

Kan ni det? Tycker det är så himla coolt att göra det när man har sin hund lös.

Jag har velat lära mig det i hur många år som helst, men har bara fått fram "pheuuw"-ljud och "pffft"-ljud och liknande. Så jag tänkte att nu jäklar ska jag lära mig det! Så jag letade lite på google och hittade en busvisslings-tråd. Blev en hel del svordomar och salivstänk innan jag fick fram en skarp ton! Skrattande Åh vad glad jag är nu! Haha. Tog 10 minuter att lära mig.

Och ja, jag är uttråkad ikväll ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Minxis
0

nä jag kan inte busvissla så där jätte högt som det ska vara men vissla kan jag. och rätt högt ändå.

men kan man lära sig busvissla via google ? hehe låter ju lite intressant det. kanske ska jag också försöka lära mig nån dag då :)

Loveradio
0

#1 Jag tror att många gör fel när dom vill få fram en hög ton genom att blåsa för hårt. Man måste liksom blåsa lagom hårt, man får prova sig fram! För mig funkar det bäst om man blåser långsamt, alltså så att man får fram en lång ton. Och inte sådär kort och häftigt.

Ja visst kan man det! Glad Hittade denna tråd: länk.

För mig funkade det genom att spänna underläppen och lägga underläppen över nedre tandraden. Inte överdrivet långt in bara. Tungan viker man lätt uppåt lite längre bak i munnen. Sen formar man långfingret och tummen som ett C. Och lägger fingrarna mot underläppen, inte för långt in dock. Och sen blåser man. Man får prova sig fram lite!

Fridaaaa
0

Nej kan jag inte, försökt många gånger, men går inte. Dock kommer Lillan på vanlig vissling så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

Yes, både med en och två händer… Skulke dock vilja kunna utan fingrar i munnen… Men han lystrar till min vanliga vissling så det funkar ju så länge :-)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Chalin3
0

Kan med fyra fingrar i munnen…. Obestämd

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan busvissla men så kan jag vissla liknande utan fingrar med Flört

Katti
0

Jag är riktigt bra på det Cool. Funderar på att börja hålla kurser Oskyldig.

[Lostmybrain]
0

#7 hah jag skulle lätt delta! ;D

Luisa
0

bökmärke :)

[Agilityvovven]
0

Nej, det kan jag inte, men har alltid velat kunna… Måste kolla in länken, och träna! Skrattande

zoolatri
0

Jag kan busvissla, utan fingrar bara. Men det gör inget, inte alltid jag är så sugen på att stoppa fngrarna i munnen om jag är ute och busar med vovvarnaFlört Hundarna lyssnar jättebra på det.

NathalieT
0

Neeej det kan jag inte och det irriterar mig väldigt mycker för jag har verkligen försökt och försökt Skrikandes

Loveradio
0

#3 Bara att öva! Glad

#4 Det vill jag också kunna!

#5 Haha, men går det inte med två bara?

#6 Jag kan också busvissla någorlunda utan fingrar, men blir inte lika starkt :/

#7 Haha låter bra Flört

#10 Gör så! Det är inte omöjligt att lära sig Skrattande

#11 Haha njaa det är jag nog inte heller så sugen på, vill lära mig utan fingrar!

#12 Haha jag har också försökt jättemånga gånger, men jag gjorde bara på fel sätt. Prova att ha fingrarna olika långt in i munnen och vik upp tungen på olika sätt. Blås inte för hårt heller. Det går att lära sig!

[Agilityvovven]
0

#13 Testade lite, resultatet blev saliv på tangentbordet och ett ljud som snarare kunde liknas med att jag skulle kvävas.

EDIT! Haha, testade igen nu, och det gick! Skrattande

Loveradio
0

#14 Haha ^^

Åh grattis! Visst blir man stolt? Skrattande

Arrowhead
0

Jag kan inte vissla alls längre, kunde typ innan jag pierca tungan men de har försvunnit nu! >.<

Loveradio
0

#16 Jag kan fast jag har piercad tunga Glad

Miolina
0

Måste också ha fyra fingrar i munnen…Obestämd

Min blogg hittar ni här

Arrowhead
0

#17 De säger alla andra oxå! Men när jag tog då försvann de typ! Jag har tagit ut mitt smycke nu men kan ändå inte! :O :P

Skyress
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har arbetat som lärare i bl a grundskolan och där kan det bli väldigt tjattrigt och skrikigt, då har jag busvisslat, eleverna hajar till och tystnar.

Loveradio
0

#19 Hmm konstigt Obestämd

Arrowhead
0

#21 Eller hur! :O

Fejhn
0

Jag kan!

tog typ en vecka. googlade reda på en youtube-video

http://www.youtube.com/watch?v=_4Z7rODCPpQ

och tränade, fick supermkt träningsverk i munnen :p

kan med fyra fingrar, och ibland med fingrarna som ett O. vill lära mig att vissla utan fingrar!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

[134643]
0

Jag kan inte, och jag får psykbryt! Jag vill kunna! *morr* 
Har övat, och övat och övat lite till. Men det går inte!

Vet någon ifall det inte funkar för att man inte har perfekta tänder? D:

Fejhn
0

klart att det funkar iallafall! kika på videon jag la upp länk till så kke du får tips!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

[134643]
0

Det går inte! :( *Noll tålamod*

fettmedkevlar
0

Utan fingrarna så kan jag busvissla så det tjuter i öronen medans med fingrar så blir det ett klenare ljud.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Chalin3
0

Nej måste ha två på varje sida…

Fast jag hade gärna kunnat utan några fingrar.

Oftast låterman bli att vissla eftersom jag inte harlust att stoppa fingrarna i munnen.

Det är också orsaken till varför jag köpt en visselpipa i horn som jag har runt halsen istället Flört