Blir så irriterad på folk!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kom cyklandes på en gata där denna skylten fanns (se bilden nedan) Och vad jag har lärt mig så betyder det att inte motorfordon får köra där. men man får cykla? t.o.m kanske 30 moppe får köra där?
iallafall så cyklade jag på den gatan som förut varit en gågata. Men för ca 1 år sedan så satte man upp dessa skyltar istället. Många äldre som bor i denna stad tycker att man inte ska cykla där. Men det som står på skylten är ju det som gäller. Inte vad privatpersoner själva tycker.
men för att komma till vad jag ska säga: Jag kom cyklande och framför mig ser jag en man och en kvinna i 60-70 års åldern gå med en Tax i flexikoppel. Taxen gick så långt fram som det gick så att den drog i flexit ca 6 meter fram. Eftersom det var stor plats att cykla på så cyklade jag inte så nära för att skrämma hunden. Men när jag är nästan i sidled brevid taxen ca 2½ meter ifrån så vänder den sig om och tittar på mig och sen bara flyger den på min cykel, mot min sko! Jag hoppade till för jag var verkligen inte beredd på det. Jag han inte styra undan så jag råkade köra över taxens båda framben :S
Ägaren blev ju skitsur på mig och skrek att "DETTA ÄR FAKTISKT EN GÅGATA" Och jag blev så chokad att jag i samma stund skrek på honom "HÅLL IN DIN HUND" Men han fortsatte att gorma och ha sig "DET ÄR JU F*N OCKSÅ ATT UNGDOMMAR INTE KAN LÄRA SIG VAD SOM ÄR RÄTT OCH FEL" då sa jag att man faktiskt får cykla här och pekade på skylten. Men det brydde sig inte han om. Och fortfarande så sprang hunden omkring och skällde och gjorde utfall i luften, och gjorde så att förbigående människor fick ta stor omväg för ägaren verkade ju inte kunna tänka sig att hala in hunden som sprang där med 6 meters lina i en cirkel :S
Jag blev så chokad att jag inte ens frågade hur det gick med hunden och sa inte ens förlåt. Men tycker ni verkligen att jag borde säga det? Det är ju inte hundens fel utan ägaren…
Var bara tvungen att skriva av mig 
Medarbetare på Hundar.ifokus
det var inte ditt fel,ägaren fåt skylla sig själv! drömmer ägaren eller man ska ha uppsikt på sin hund!när jag är ute och går dem min kanin så har jag mina ögonen öppna på Bambi(min kanin)! tur att det gick bra i alla fall!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Flexikoppel borde förbjudas. Allvarligt!
Klart att du har rätt. Man vet alltid så väl i efterhand vad man skulle ha sagt… Hoppas de fick sig en tankeställare. Om inte annat så i efterhand. Tur att det verkar ha gått bra med hunden.
#2 ja hunden verkade vara okej. Tror inte det tog så hårt. Det tog nog mer på ägarens stolthet än något annat… Jag är också för att börbjuda flexi. Har inte fått fram en enda positiv sak med det :S
#1, Håller med dig!!
ja flexi koppel borde förbjudas!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ja du hade i alla fall all rätt att cykla där.
Plingade du innan?
Det är inte kopplet det hänger på utan ägarna.
Har man långt koppel måste man ha koll på sin hund.
Men dåligt av dem att skrika så. Jag menar, alla har rätt att gå/cykla där.
Den skylten byter att inte motorfordon får vara där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag plingade inte innan eftersom jag själv ansåg att 2½ meter borde räcka. Eftersom det gick folk betydligt närmare hunden. det var mycket folk ute.
Håller med #6
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Puckade ägare ställer till mindre skada med vanliga koppel. Så jag vidhåller - förbjud flexikoppel
.
#9 Jag gillar inte heller flexi fast av andra anledningar.
Tycker det är inte bekvämt att hålla i, blir ett ryck när linan tar slut (mer än med vanligt koppel), jobbigt att få in hunden akut om det skulle behövas osv, så ser inga fördelar alls med det ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja det är synd att det finns dom som inte kan hålla koll på sina hundar och ha kontroll på dem… Hoppas de gick bra för hunden och att ägarna fick sig en rejäl tankeställare! =)
Ha en fin kväll!
Jag tycker inte heller det var ditt fel (pucko till ägare) men du kan ju iaf ta den lärdomen med dig att ha för vana att alltid plinga när du ser någon med hund. :)
Lite OT kanske men… Jag blir helt galen på cyklister som aldrig någonsin kan plinga när de åker förbi. Jag har som oftast prins vid sidan om mig när vi går på gångvägar men ändå så verkar cyklister alltid ta vägen som går brevid hunden och gärna väldigt nära o väldigt fort.
Läste även i tidningen på ordet fritt, och det var en som skrev om just detta "problemet" i stan. Vet en kompis som när hon var ute med sin cirka 6 månaders valp o gick på en gångväg o en cyklist kom upp brevid, på valpens sida o valpen ryckte till (inte hoppa) o personen på cykeln slänger ut benet o träffar hunden mitt i huvudet, helt sjukt senario som hade kunnat undvikas om cyklisten använt ringklockan.
Behöver jag säga att hunden inte gillar cyklister!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#12, jag brukar alltid själv plinga när jag cyklar förbi hundar. för jag tycker själv det är störigt när folk inte gör det. Men i detta sammanhanget så behövdes det inte. Hade jag plingat så hade alla människor vänt sig om.
Såhär såg det typ ut. Ägaren är personen med ett kryss över och en tillritad hund. jag är där cyklen är tillritad. Jag anser inte att jag ska plinga på mannen när det finns hur många andra människor omkring som helst.
Går man nästan helt ensam på en liten väg (utan att ens vara ivägen för mig som cyklist) så plingar jag.
Min pappa har varit med om nästan samma sak med flexikoppel. Det var ca 2meter avstånd och precis när pappa kör förbi så ska hunden springa över till andra sidan gångbanan. Tyvärr så gick det inte lika bra för denna hunden. Benet fastnade i hjulet. Dock vet jag inte hur skadad han blev för pappa blev förbanad och skällde ut dem och sedan cyklade han iväg. Tror att han plingade också har iaf för mig det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast