Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 964 ggr
[Ronon-m]
5

Indra var med i skolan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var den en stor hund-dag på skolan. Det var verkligen jätte roligt. Tror de var runt 50 hundar där. Tyvärr kunde jag inte ha med mig Ozzi eftersom man inte får ta med sig hundar som är folkilskna då man är i en grupp och så ska de personer utan hundar få testa på saker med min hund. Hade ju inte varit så kul om han hade bitit någon.

Istället hade jag med mig Indra idag. Inann har hon ju alltid skällt som en blådåre på alla hundar. Sen i tisdags så har jag tränat en massa på hundmöten och hon har varit grym! Idag var jag lite nervös då jag för en vecka sedan knappt kunde vara ute bland andra hundar. Då blev hon frustrerad och skällde utan att sluta i flera timmar. (Detta blev efter attacken) Men till min förvåning har träningen förändrat henne helt. Ett skall gav hon ifrån sig på hela dagen, och det var när en annan höll henne och det kom massa hundar gående. Jag fick även höra av min hundlärare att Indra är en super trevlig valp med ett jätte bra temperament, vilken gjorde mig super glad! Vi är med skolan och jobbar på mydogc varje år och idag sa min lärare att Indra hade passat perfekt för att ta med och sitta i "klappa hunen hörnan" då hon var så trygg och säker. Men hon sa att hon tyckte vi skulle vänta till nästa år för hon tycker att hon är för ung att vara med där än, och det tycke jag var jätte bra!

Jag har varit så stolt över Indra idag. Hon har fått flera hundkompisar och charmat alla! Alla ville klappa och vara med henne och hon kom överens med alla hundarna. Hon skötte sig exemplariskt min lilla prinsessa Skrattande

Loveradio
0

Härligt att det gick bra Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ronon-m]
0

Ja det var så roligt :)

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad roligt o höra att allt gick bra :) Trevlig bild du bjöd på oxå :)

[Ronon-m]
0

Ja jag är så glad! Tack, jag gillar den bilden av nån anledning. Kanske är för att hon är så koncentrerad :)

Karmatarerskanise
0

Vad trevligt att det gick så bra och att hon/ni fick sådana komplimanger :)

Noa-Nisse
0

vad gullig hon är :) Kul att det gick bra!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Ronon-m]
0

#5 Ja jag är så glad! :)

#6 Tack! Ja jätte kul :)