Varför gör hon så?
Jag har en liten flicka som är 1 1/2 år som är väldigt frusen av sig. Sedan denna vintern som var så hård och så mycket snö har hon börjat "hoppa"lite på 3 ben i mellan åt. När man ör ute o går så "joggar" hon som vanligt men hoppar rätt ofta då på 3 ben några steg. Detta är framförallt när det ä r kyligt ute. På vintern har hon ett tjockt vintertäcke från hurta så hon inte ska bli kall och frysa. Det är precis som tassen stelnar på nått sätt men hon visar ingen direkt smärta men hon brukar väldigt väldigt ofta ligga o verkligen super gnaga riktigt mycket på tassen.. Någon som vet varför det är så eller nått jag kan testa så de blir bättre? Tacksam försvar.
köldkramp
testa ta på henne skor
Våra hundar (en våran, men när vi hade två) hoppade ibland på tre ben då det är väldigt kyligt ute. Dock vet jag inte vad det är, men det är nog inget ovanligt iallafall & jag tror inte du bör vara orolig.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
det är köldkramp :( inget behagligt direkt. Här kan man vara tvungen att sätta skor på hunden..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är köldkramp. Du behöver inte köpa skor till hunden. Oftast räcker det att stanna och värma tassen i dina händer ett par sekunder och sen är det bara att gå vidare. Tänk på att inte stanna och stå still så ofta när det är kallt ute, håll tempo för att hålla er varma och stanna när det är dags att kissa och bajsa. Så hunden inte står stilla ofta för att lukta hela tiden :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Tack så mycket för era svar! #4 ah okej men tassarna blir väl ändå rätt snabbt nerkylda om man har värmt dom med händerna och sen fortsätter gå på kalla vintermarken. Måste man inte typ värma dom rätt ofta då? En egen liten teori av mej haha ^^
#5 Nja asså jag brukar bara behöva värma 1-2 gånger, mer behövs inte :P. Konstigt nog :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#5 Jagh fick köpa skor till min tik, när det var som kallast fick hon köldkramp tio meter från ytterdörren… Hon är väldigt frusen av sig i största allmännhet. Så om det inte hjälper att värma tassen i händerna utan att det fort kommer tillbaka så kan du överväga att köpa skor. Här har det varit en stor hjälp.
Som andra säger är det köldkramp det fick våran fd hund på alla 4a det visa sig att blodcirklationen inte var den bästa på henne. Men det är ganska normalt att hundar får lite köldkramp. Det fick bara Enja när det var riktigt kallt ute (hunden vi har nu) med lite tass-salva så underlättar det och så slipper hon få små isklumpar under tassarna med. Men så har jag även köpt skor. det finns bra skor som sitter bra, jag valde helt klart bort hundskor som ser ut som bäbisskor då jag vill ha några som sitter på bra och den hunden kan gå normalt med. men även vanliga små babystrypnor kan funka att sätta på som skor till sin hund. 
Jag har fleece-sockar till mina hundar när det är kallt. Det är som en socka med kardborre. Funkar perfekt.
Hade jag behövt skor eller strumpor till Max hade jag köpt det. Känns lättare än att hålla på och värma med händerna. (händerna som brukar vara iskalla hos mig ;)

Om det är en hund med mycket päls mellan tårna kan det hjälpa att klippa ner pälsen lite så fastnar det inte så mycket snö/is i tassarna.
Skynda långsamt så går det fortare.
Se till att smörja hennes tassar 1timme innan nu ska ut med försvarets hudsalva. Se till att det får sjunka in och torka bort det överflödiga :) Det har funkat bra för min del och hålla tasshåret kort. Funkar inte det… Ja då är det bästa några små sockor. Lycka till:)
Snart får jag uppleva min första vinter med hund :) Tur att jag läste denna tråden annars hade jag tänkt patella direkt. Voven har mycket päls så jag hoppas han slipper problem, men benen är trots allt lika pälsade som kroppen. Hjälper det med uppvärmning inne först, eller blir det bara större chock för kroppen när den kommer ut i kylan?
13 jag går ut som vanligt :) visst när det är kallt då tar jag på hunden men värmer inte upp henne innan eller så :D
Okej tack allihopa som har svarat! :) Det får nog bli att jag köper skor till henne så får vi se hur det funkar, fast ska nog testa salvan som #12 skrev också :)
#11 Hon har inte så mycket päls vid tassarna och där brukar inte fasta någon snö :P, hon är en blandning mellan Chihuahua och yorkshire terier.
se bara till att det torkat in ordentligt så det inte blir motsatt effekt :)
hoppas det funkar för er så slipper hon tossarna. Lycka till