VARNING!! "GÖTEBORG" !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det springer runt en man på Hisingen i Göteborg som tar kopplade hundar utanför affärer och tejpar nos och slänger in som träning till hundkamp. Med andra ord har den tejpade hunden ingen chans att försvara sig. Han kör en vit skåpbil. SPRID DETTA!!!
Vill varna Er för detta, samt att han kan röra sig utanför Göteborg med så snälla lämna inte hunden utanför butiker det finns säkert fler knäppgökar än han!!!
Konstigt att polisen inte vet något om detta, och att folk vet att det är en man, vad han kör samt vad han gör med sina stulna hundar.
≧◔◡◔≦
1 fick denna varning via mailen o det är publicerat i Svenska Hunduppfödare på fb. Fick höra inne på blandraser att detta är falskt därmed är det bara ryckte…. så varningen är isf inte gällande :)
Läs länken, polisen har uttalat sig om att det inte kommit in några anmälningar om stulna hundar på hisingen.
Förvisso ser jag även sådana rykten som "bra" även om dom inte är fullt sanna, då kanske folk tänker till innan dom binder sina hundar utanför affärer.
≧◔◡◔≦
Låter precis som ett annat rykte, fast från en annan stad.
Men visst håller jag med om att man aldrig ska koppla sina hundar utan för affärer eller lämna dom oövervakade på annat vis. Det finns faktiskt idioter där ute.
Faktiskt bra att såna rykten går.
I hundsport tog dom upp det här för något år sedan. Några typer åkte faktiskt i en vit skåpbil och plockade hundar som var lösa i trädgården eller stog utanför affären. Polisen hittade då en liten hund som var svårt sargad och halvdöd, som dom tvingades avliva på plats. Och den hade används i tränings syfte.
Skulle aldrig lämna hunden utan för affären eller något. Har bara gjort det en gång. Lämnar honom inte själv på tomten heller. Dock är jag lite orolig för att pappa ska göra det. Han är ju inte alls orolig men det är jag. Tur att han inte har med Tintin så ofta.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
5 åh fy stackars hundar, man kan bara tänka sig vadhände med dom andra kinappade hundarna :-C
Det gäller att vara med sin hund även ute för det finns som sakt var knäppgökar o de är inte bara ute efter en kund o klappa på… så var med hunden även om den är ute o kissar en snabbis 
Lär man sig inte källkritik i skolan längre?
Oavsett om just detta är falsk alarm, så händer faktistk detta ofta! Läste en artikel i Metro att bara i år har 400 hundar stulits…
Jag har själv träffat flera som fått sina hundar stulna utanför butiker. Bla en tjej med en amstaff som var aggressiv mot främmande människor, men det hindrade inte att den stals när hon var och handlade….
Jag skulel ALDRIG lämna min hund utanför affären. Mer oansvarigt kanj ag inte tänka mig. Inte nog med att hunden kan bli stulen, det finns idioter som kan skrämma och skada hunden bara på skoj. Min mamma berättade om en gång när hon var ung och lämnat sin stövare utanför butiken och de var små grabbar som stod och kastade sten på hunden när hon kom ut… Efter det lämnade hon aldrig hunden utanför en butik igen..
Klassisk även: kasta smällare på/mot dem :(.