Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1347 ggr
Noa-Nisse
0

"ny" trend. Bull-hundar i England.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni måste se denna dokumentären när ni har en stund över! HERREGUD alltså :O Jag blir helt seriöst stum och vet inte vad jag ska säga :S

Unga killar i 17+ åldern som skaffar Bull-hundar/korsningar och andra muskelhundar för att verkar tuffa. De tränar hundarna till att vara agressiva mot människor och andra hundar och djur. De har ingen aning om vad de har i kopplet, eller ska jag säga kedjan?! (som alla verkar ha)

Och det värsta är att de själva säger att hunden är agressiv och tål inte andra hundar. Men de har hunden lös mitt inne i stan, bland folk, tung trafik och andra hundar.

Hur ska det gå egentligen? Vad tyker ni hade hjälpt för att stoppa detta beteendet bland "tuffa" killar. Jag tycker så synd om de ärliga och bra människorna som äger dessa typer av hund. De får också sin beskärda del av avskyn av allmänheten… tyvärr

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

del 2

Noa-Nisse
0

del 3

Noa-Nisse
0

del 4

Noa-Nisse
0

del 5

Noa-Nisse
0

och sista del 6

Loveradio
0

Har sett den redan. Väldigt bra dokumentär(!) som tråkigt nog visar hur verkligheten ser ut… Många köper just dessa raser för att få "respekt" och använder hunden ett vapen. Men frågan jag ställer mig är, om dom nu är så tuffa varför måste dom ha en hund att gömma sig bakom? :s

Förövrigt har många av killarna som du skriver, ingen som helst kontroll över hunden. Kolla bara hur de låter hundarna dra i kopplet när dom är ute och går…

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com