Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1562 ggr
jollycox
0

Håller tummarna.

Vill mest skriva av mig. I sommar har vi sett kissfläckar på golvet i ett rum men vi trodde att det var valpen som hade kissat. När valpen var rumsren och vi hittade en kissfläck igen så förstod vi att det var inte valpen utan att det måste vara våran äldsta hund som brukar vara i det rummet kissfläckarna var i, och för någon dag sen såg jag att hon hade kissat i sin biabädd i mitt rum, hon sover i mitt rum. Något var ju fel så vi ringde veterinären och kom överens om att börja med ett urinprov. Det visade sig att hon hade en kraftig urinvägsinfektion och immunförsvaret hade inte satt igång. Så nu får hon penicillin och c-vitamin och ska ta blodprov på fredag för att kolla om hon är mer sjuk. Veterinären sa att det inte verkade så bra men vi håller tummarna för att hon inte ska vara väldigt sjuk.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller tummarna med för tjejen.

[nadvard]
0

Ush så jobbigt :(
Inte kul när älsklingen mår dåligt.
Jag håller tummarna för att allt går bra med hunden.
KramarGlad

jollycox
0

Enligt blodprovet är hon frisk, men hon har fortfarande urinvägsinfektion. Hon får nu hormoner ifall det kan vara för att hon är kastrerad som hon har svårt att hålla sig.
Tror jag, mamma berättade så luddigt :P

[Forest]
0

3 vad skönt hoppas att det hjälper, en fråga ska hon få c-vitaminer än?

jollycox
0

#4 ja man får hoppas att det hjälper. nej c-vitamin får hon inte längre.

jollycox
0

Nu har hon ätit hormoner några veckor och hon har kissat inne 1 eller 2 ggr under tiden. Hon har blivit tröttare också. Springer och busar med en annan hund och efter 2 minuter flåsar hon så in i norden. I eftermiddag ska vi till en större djurklinik och förhoppningsvis så gör dom ultraljud på henne.

[Forest]
0

6 ska de bli så trötta efter hormoner? jag håller iaf tummarna hårt för att allt ska gå bra med tjejen.

jollycox
0

#6 det är en biverkning men det funkar ju inte om hon inte orkar busa.

jollycox
0

Tänkte bara snabbt skriva här hur det har gått idag. Hon röntgades och ultraljudades och på röntgen såg dom att hon hade spondylos. Pålagringar mellan sista ryggkotan och svanskotan. Så det har förmodligen tryckt på någon nerv som gjort att hon inte kan hålla sig. och jag skrev fel i #6 hon stannade inte och tokflåsade, hon stannade och bara såg lidande ut(jag var inte med) och det var nog för att hon hade ont då. Hon har fått smärtstillande som hon ska äta 2 veckor.

Chilli10
0

#9 Vad skönt att de till slut hittat vad som varit fel :)

[Forest]
0

9 sköt att de hitta felet, vad gör man åt detta? rent nyfiken :)

jollycox
0

Ja det känns skönt att veta vad som är fel. Man kan inte göra så mycket åt det, ge antiinflammatorisk medicin och se om det blir mer pålagringar. Hon är redan pensionerad från agilitytävlingar, träna kommer vi göra för hon älskar agility, och får börja ha täcke på sig ute redan nu.