Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 4175 ggr
RagnarDivis
0

söta hundar mjuk päls??

jag behöver hjälp och hitta en söt hund med mjuk päls tills när jag blir större

Loveradio
9

Nej, du behöver hitta en ras som passar dig som person. Du kan inte enbart gå på utseendet.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Rumblebee
7

Vill du ha en söt hund med mjuk päls så kan man säkert hitta en sådan i många leksaksbutiker.

Som #1 sa, man kan, och ska inte välja en hund efter hur den ser ut. Välj först ut raser som stämmer in på din livsstil, t.ex hur pass intresserad du är av pälsvård, om du vill arbeta med hunden, eller mer vill ha en lite 'latare' ras som inte kräver så jättemycket (alla hundar kräver dock aktivering, både fysisk och psykisk).

Sedan när du hittat raser som passar dig, först då kan du börja titta på utseendet.

Em_
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Handen på hjärtat valde jag faktiskt bort ett par raser när jag valde ras pga av utseendet. Att utseendet absolut inte får spela någon roll tycker jag är att ta i. Däremot håller jag med de tidigare inläggen om att utseendet borde vara ett av kriterierna som hamnar långt ner på listan.

[Tess86]
0

Jag skulle aldrig välja en hund som jag inte tycker är söt. Men som #3 sa, först väljer man ju ut hundar som skulle passa ens livsstil, men sedan går jag också på utseende.

Det låter som att RagnarDivis inte är så gammal. Förhoppningsvis hinner han eller hon tänka ut vilken sorts hund som skulle passa tills det är dags.

Några hundar som är små, söta och har mjuk päls är några av de små spetsraserna. Men spetsar är ofta väldigt krävande, och kan vara väldigt skälliga, så i det fallet ska man verkligen tänka efter vad man vill ha hunden till innan man väljer en söt hund. Fast det ska man ju göra i alla fall såklart. Olika hundar har olika behov och krav.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker visst man kan gå lite efter vad man tycker är sött men sen måste man rensa det finns en del raser som inte alls passar än. Jag skulle någ ge mer tips om skaffa bra bok med olika raser läs o njut sen när du är större kan du säkert välja en ras som passar dig :)