Carrier?
Är det någon som provat hundfodret Carrier?
Vad tycker ni om det?

Hade det fodret till Mischa då det var det enda som hans mage verkade tåla.
I övrigt så är det inte ett foder jag skulle välja att ge då det är spannmålsbaserat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej. Så då är tex RC bättre att ge?
Har jämfört innehållen och som jag kan se(kanske läser helt fel) var det inte så stor skillnad.

#2 Ofta brukar det vara så att ju mer kött, mm det är i ett foder ju bättre är det.
Det som står som första ingrediensen i innehållsförteckningen brukar vara den vara som det är mest av i fodret (men se upp bara för att kött står först behöver det inte betyda att det är mer kött än vegetabilier i fodret)
_**/Mvh Anne
#3 Okej :) Tack.
MIn hund behöver mycket fett i sin mat. Så jag kollar runt vad som finns. Och då sötte jag på detta fodret.

#4 Om du vill ha ett billigt foder så kan du testa Tello High energy, annars är acana eller Orijen något jag kan rekomendera.
_**/Mvh Anne
#5 Okej. :) Ska kolla upp dom.

Jag har gett Carrier High Energy tidigare åt mina hundar, och alla förutom en höll vikten. Är överlag nöjd och skulle inte tveka att ge det fodret igen.
Apropå Carrier och Tello så är det samma tillverkare, dvs det skiljer enligt mig inte allt för mycket mellan dem två fodrerna. Det mesta som skiljer är pris och Tello är dyrare här vart jag bor.

#7 Ok, kollar man på foderbilen.se och jämför Tello High Energy med Carrier Super Premium, så innehåller Tello mer protein, fett & vitaminer och en säck på 15kg är 51 kr billigare 
_**/Mvh Anne

#8 Jag riktade inte mitt inlägg till dig.
#7 Så du skulle rekomendera det till en hund som har lite svårt att behålla hullet?
Jag tror jag fortsätter på RC just nu. Hittar inget foder jag känner att jag vill byta till än, eller är för osäker för att byta helt enkelt.

#10 Ja jag skulle rekommendera iallafall att prova, för alla hundar reagerar ju olika på olika foder. Men av mina fem så var det en som inte höll vikten riktigt som jag ville. Dock är jag överlag nöjd med det.