Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1770 ggr
Ronja06
0

Lydnadsvalp ;-)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min "lilla" BC pojke börjar bli större och större. Och duktig också! Vi håller på att jobba på lydnadsmomenten inför nästa års kommande tävlingar. En bit kvar att jobba på - men han älskar att träna, och likaså gör jag! Här kommer ett filmklipp på honom. 6,5 månader gammal!

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Vi har även börjat på fjärrdirrigeringen för LK2 + 3. Ännu inget direkt avstånd. På filmen är det träningstillfälle 2.

Mvh Emelie Förlägen

Maddepadde
0

Ser trevlig ut, en fråga dock ang fjärren - har du en bild av hur du vill att det färdiga momentet ska se ut? :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

[MinRonja]
0

Riktigt duktig!! :)

Ronja06
0

Tacktack!

#2: Nope - egentligen inte. Har enbart tävlat LK1 innan med min sheltie - och har egentligen enbart koll på hur momenten skall se ut där. Tog ispirationen att träna efter detta klipp:

Mvh Emelie Förlägen

Maddepadde
0

Okej, försök att titta på lite fler ekipage och sen skapa dig en bra bild av hur du vill att dina egna moment ska se ut. Kan f.ö. säga att just den där filmen inte är mycket att plocka inspiration ifrån då det inte var en speciellt bra fjärrdirigering i mina ögon :)

Kämpa på, ska bli kul å följa er!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Ronja06
0

#5: Du har händelsevis inte något bra exempel på hur en "bra" fjärr ser ut i dina ögon? (ex. u-tube klipp) Kikat runt lite och hittat många olika exempel på fjärrar. Lite splittrad i hur jag själv vill göra - men en sak är säker: när man sedan kommer ut på tävlingsbanorna vill man ju plocka så många poäng som möjligt. ;)

Vi har ju all tid i världen så att säga att träna. Och eftersom vi tränar lite varje dag - och jag inte kommit så långt på fjärren när det gäller "stå" - så är det lika bra att ändra nu om saker behöver förändras. :)

Mvh Emelie Förlägen

Workingdog
0

Snyggt! Men säger som MaddPadde, jag tycker inte heller personligen att den fjärren ser så speciellt bra ut

Det här tycker jag är en bra fjärr. Hittade ingen annan video på en bra fjärr, eller ja jag orkade inte leta så himla mycket ;)

Men det ska bli roligt att se hur ni utvecklas :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Loveradio
0

Och här är en video där man kan lära in så att hunden aldrig flyttar baktassarna. Baktassarna ska vara som limmade till golvet.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

busbozo
0

Här har du en grymt bra fjärrdirrigering! Definitivt min målbild!

Susanna_w
0

Väldigt duktig och grann =) En lite fråga bara. Vallar du med din BC eller kommer du göra det?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Zabina
0

En liten fråga om fjärrdirigering. Får man högst poäng om hunden inte flyttar bakbenen? Eller vad är själva poängen?

TS: Jättefin och duktig hund! =)

Ronja06
3

Tack alla! Glad

#10: Ja, vi vallar. Nästa år hoppas jag köpa in egna får, och försöka jobba honom till att klara VP.

(bifogar ett klipp från hans första tillfälle med fåren för drygt 2 månader sedan)

Mvh Emelie Förlägen

monsterblom
0

Vad duktig den lilla är. Blir ju sugen på att börja med lydnadsträning också.