Ang hundungdom...
Hjälp mig att förstå!
Jag ska bli medlem i sveriges hundungdom men jag förstår inte riktigt.
Blir man medlem i sin lokalklubb OCH en specialklubb eller är ens lokalklubb specialklubben ? :S
Ahh rörigt, förlåt jag är trött men hoppas att någon kan förstå och svara!
Väljer du SBK som inriktning så blir du medlem i din lokala SBK, väljer du en specielklubb ex. rasklubb så blir du medlem där och säkerligen i deras lokalklubb om dom har en.
≧◔◡◔≦
Jag fattar inte heller nånting, blev så otroligt förvirrad.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#1 Jahaa så ( i mitt fall) kan jag bli medlem i både Mälarö brukshundsklubb och Svenska Lagotto roamngolo klubben ? 
#2 Jaa, samma här :S
#3 Det är beroende på hur gammal du är. I mitt medlemskap (16 år) så är jag medlem o SSSK (svenska shetland sheepdog klubben) och VBK (Vällingby bruks klubb) sen även SKK ingick! :)
#3 Tror att det blir att du får välja nån av dom.
Citerar från deras sida:
Ungdomsmedlemskapet infördes för nästan 15 år sedan och det är ett samarbete mellan Sveriges Hundungdom och Svenska Kennelklubben (SKK). Ungdomsmedlem-skapet består av tre delar.
Det första medlemskapet är i Sveriges Hundungdom (med placering i någon av våra lokalklubbar), det är huvudmedlemskapet.
Är man högst 18 år blir man också automatiskt medlem i en av Svenska Kennelklubbens länsklubbar. Vilken av SKK:s 25 länsklubbar man blir medlem i beror på var i landet man bor. Den delen av medlemskapet kan man varken välja till eller ta bort.
Det tredje medlemskapet - som man får på köpet - är specialklubbsmedlemskapet.
För närvarande har vi 33 st olika specialklubbar man kan välja mellan. För ca hälften av dem gäller Ungdomsmedlemskapet upp till och med man är 18 år och för den andra hälften gäller det till och med att man är 25 år. Många av specialklubbarna har en eller flera närbesläktade hundraser som sitt avelsansvar. De anordnar kurser, tävlingar/prov, utställningar och många aktiviteter med inriktning på den eller de raser man har som sitt ansvar. När man blir medlem i Sveriges Hundungdom och anmäler sig - antingen genom att betala in på ett förtryckt plusgiroinbetalningskort eller via vår hemsida - väljer man en av dessa specialklubbar. Som Ungdomsmedlem är man fullvärdig medlem, i både Sveriges Hundungdom, SKK länsklubb och den specialklubb som man valt.
≧◔◡◔≦
Nuuu blev jag förvirrad :S
#4 Jag är 14, så det borde väl vara samma sak för mig ? o.O
#6 Precis, detsamma gäller då för dig!
#7 Vad bra! Tack för hjälpen :)