Vad behövs?
Vad behövs köpas in när man skall skaffa valp? Jag vet ju att det behövs hundkorg,foder,koppel osv.
Men ni får gärna skriva en liten lista på vad ni tycker behövs :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det som behövs mest av allt när man skaffar hund, valp som vuxen hund, är kunskap, så köp eller låna böcker är mitt tips. Lär dig så mycket som möjligt om både den ras du skaffar, och allmänt om valpens utveckling, och hundar överhuvudtaget :)
- Klotång
- Första hjälpen låda
- Tuggben
- Kompostgaller så att man kan gränsa av hemmet
- mat & vattenskålar
- Bur till bilen
- Kam och borste anpassat till rasen
- Hundgodis
- Tecka försäkring innan valpen kommer hem.
Hm ja det var nog det jag kom på just nu
Tycker även att #1 svarade bra!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tycker #1 och #2 har gett bra tips. Första hjälpen-låda är det många som skiter i att skaffa, men som är ovärderlig när en olycka faktiskt inträffar.
Om du är intresserad av att klickerträna din valp så är ju en klicker och en bok om klickerträning ett bra köp.
Köp många tuggben är mitt råd, då kanske du slipper söndertuggade skor osv. Valptänder kliar ju en del :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tack så mycket för dom bra svaren =) Jättesnällt, nu ska jag bara lyckas införskaffa allt innan valpen kommer också …
#4 Vad blir det för någon? :) Bild?
Jasså ni ska skaffa valp nu ändå? I din andra tråd skrev du ju att det inte blir nu.
Svar till #5 Det blir en Japansk spets :)
#7 Undrar fortfarande över ditt svar i andra tråden, om ni nu faktiskt ska skaffa hund nu.
#7 jaha oj såg inte att du skrev :/ Men ja det ska vi men vi ska även ta ledigt så det blir mycket längre tid med valpen :)