Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 5244 ggr
Lyckligatassar
0

Hunddagis HJÄLP!!!

VARFÖR!!!!! ska de vara så svårt att hitta en lokal till ett hunddagis!!!! vad är de för fel på fastighetsägare vad är de dom inte förstår. Läs på och åk och titta på dom olika hunddagis innan ni dömer ut oss nyblivna hunddagisägare!!!!!!

Varför ska inte vi få en chans SKAM!!!! jag vill skriva om detta i en tidning vilket enormt problem detta är. Någon som vill hjälpa mig eller har några råd till vem jag kan kontakta inom media för nu har de gått för långt.

Jag har nu letar lokal i snart 7 månader och får bara skit tillbaka. Jag lyckades hitta en lokal men fastighetsägaren backa i sista sekund för att allt tog för lång tid, Efter 3 månaders jobb.

Här försöker man starta eget företag och hjälpa andra men får bara skit tillbaka. Man tappar juh förtroende på detta samhälle!!!! :( :(

Mvh

En Ledsen hunddagisföreståndare :( :(

Anna Megger

Lyckliga Tassars Hunddagis & Pensionat

Karmatarerskanise
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varför är det svårt? Varför backar dom?

Lyckligatassar
0

fastighetsägare är rädda att de ska störa

Dom säger att de kommer skällas mycket och att de kommer störa grannar..

Visst finns de dom hunddagis som har det så. Men de betyder bara att dom inte är kunniga. Hundar står inte och tokskäller 24/7 om dom mår bra.

Jag har jobbat på 2 hunddagis samt praktiserat på ett, Och där skälldes det inget alls. Hundarna va hur lugna som helst..

Visst förstår jag fastighetsägare oxå, Men vart ska vi ta vägen då, de är inte många hundägare som vill åka från ena sidan av sthlm till andra för ett hunddagis? Man ska kunna ha ett hunddagis centralt…

Tycker det är synd att fastighetsägare fått denna bild.  :(

Anna Megger

Karmatarerskanise
0

Kan man inte skriva ett kontrakt som säger att om hunddagiset stör omgivningen så får det flytta?

Jag förstår de som är oroliga att det ska störa. Man tänker ju på det negativa först, eftersom det är det som kan skada.

Förstår inte hur det kan få dig att tappa förtroendet för samhället ;)

Lyckligatassar
2

De va en bra ide :) varför har jag inte tänkt på det TACK :)

Ne när man letat så länge som jag gjort, och bara fått skit tillbaka så tappar man förtroendet, I alla fall jag.

Visst förstår jag dom oxå men hur ska man lösa det då???

De behövs hunddagis, efterfrågan är enorm, Folk behöver hjälp med sina hundar

jag vill göra detta för att hjälpa i första hand inte för att tjäna pengar som många andra gör.

Anna Megger

Karmatarerskanise
0

#4 Okey, mern då kan någon typ av kontrakt vara bra. Kanske ska du kontakta en jurist som kan hjälpa dig med vad det bör innehålla och så.

Om efterfrågan är enorm borde det väl gå att ha dagiset utanför staden också?

Mischa
0

Fast det går ju inte att garantera att hundarna inte skall störa, vissa människor stör sig enormt på allt och det finns hundar som älskar sin egna röst.

Sök lokaler där det inte finns speciellt många att störa runtom, eller bygg om nån gammal lada typ.

≧◔◡◔≦

Lyckligatassar
0

Jo jag vet men tyvär är de inte många som vill åka från ena sidan av stan till andra, för att lämmna/hämta sin hund på dagis.

Människor har blivitr så bekväma  Bensin kostar juh oxå tänker dom flesta.

jag själv skulle inte vilja åka 2-3mil extra för att hämta min hund på dagis varje dag.

Vi måste kunna ha hunddagis Centralt…. folk får vänja sig vid lite skällande då och då.

De är juh inte som att hundar står o tokskäller 24/7. En normal hund skäller inte 24/7.

Anna Megger

Karmatarerskanise
0

#7 De flesta människor klarar av att hundar skäller lite då och då. Men sen ser nog många lite olika på vad som är "då och då".

Själv hade jag inte velat bo granne med ett hunddagis. De jag har varit på låter tillräckligt mycket för att jag skulle störas av det.

Om folk inte är beredda att köra lite utanför stan för att lämna en hund, så är det tydligen inte så stor efterfrågan som du påstår? Behöver man verkligen ett hunddagis så blir man ju tvungen att köra om det inte finns plats på de centrala hunddagisarna. Så jag tror inte alls att det inte går om man inte ligger centralt. Det bor ju folk utanför städerna också, de har väl också behov av hunddagis.

Men om du tvunget måste ha det centralt, ja då får du nog räkna med problem som detta. Man kan inte tvinga folk till att ha ett hunddagis i sina byggnader om dom inte vill. De boende på områdena är viktigast för fastighetsägarna, så klart.

Har du tittat på industriområden?

Maja2
0

TS har du kollat med din kommun så att man FÅR ha hunddagis centralt? Det är olika från kommun till kommun.

UlrikaD
0

Jag jobbade på hunddagis ett tag och det låg utanför stan vid en skog. Jag hade hellre haft min hund på det dagiset utan trafik runt omkring, än mitt i stan. Jag hade gärna åkt lite längre för att det skulle bli bättre omgivningar.

Har även jobbat på ett annat hunddagis som låg vid en park men ändå i ett bostadsområde. Det är inte helt tyst när man ska koppla alla hundarna för promenader. De blir ivriga, det skälls lite. Det kommer att höras till grannarna.

Så även om jag älskar hundar och har jobbat med hundar så hade jag inte velat bo i samma hus som ett hunddagis.

[Asta]
0

Här finns ett antal hunddagis. Det som är mest populärt är faktiskt det som ligger en bit utanför stan eftersom där finns det störst ytor utomhus för hundarna. Har man ett bra hunddagis åker folk dit.

Lyckligatassar
0

Ok nu menar jag inte så centralt de har jag full förståelse för.  Skulle inte heller vilja ha min hund på ett dagis mitt i stan.

Ni som bor i sthlm och vet jag menar Typ Sollentuna, Täby, Danderyd, Bromma

Närliggande områden…

Har letat ALLA MÖJLIGA lokaler mest industri faktiskt. Men NADA ingen vill ha hunddagis TILLOMED i ett industriområde och de stör jag mig mest på.

Dom kan ha lokaler med maskiner som låter 10 gånger mer än ett hunddagis

och kontor över eller under.

och ändå vill dom inte ha ett hunddagis öööhhh hur sjukt låter inte det…

Då undrar man juh va som är fel. Varför ska vi drabbas av detta…

#9 ja jag har kollat med dom komunen där jag sökt lokaler och de har inte varit några problem

Jag vet inte va jag ska ta mig till längre har tappat lusten till att leta vidare efter lokal.

Klart de finns ett behov men som sagt folk har blivit så bekväma

Men men får se va som händer vidare…

tack snälla för erat stöd <3

Anna Megger

Maja2
0

De flesta tidningar har ju mail och telefonnummer där man kan lämna tips, kanske är nåt att prova?

[Doglovers]
0

Det går att ljudisolera. Kanske inte till 100% men en hel del ljud kan man dämpa genom ljudisolerings plattor. Dörr och i taket. Det gör hemskt mycket, men jag vet inte vad kalaset skulle kosta.

Hoppas det ordnar sej för erSkrattande

[jakke94]
0

annars får man ju köpa tomt någonstans, och bygga ett hunddagis, man kan ju hitta en tomt som ligger bara en liten bit utanför stan