Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 3166 ggr
Cassii
0

Hundutställning i november?

Hej!
Har kollat runt o försökt hitta, men är väl inte så teknisk antar jag Oskyldig Tänkte höra om någon vet en utställning i november? Som ligger max två timmar ifrån sthlm..? :)

Ebba-Ö
0

Ska det vara officiella eller inofficiella?

Cassii
0

inoff :)

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vart fel Oskyldig

[Forest]
0

Cassii
0

#4 Har kollat där, men det är bara fram till oktober typ..:/

[Forest]
0

5 jadu det är det ända jag kan hitta, är du med i fb kanske du kan titta där såg att det fanns en inof sida där kanske kan du höra dig fram lite där isf.

Cassii
0

#6 Tack så mycket för ditt jätte bra-iga tips! :)

Ebba-Ö
0

http://rytterling.se/inofficiella2011.htm om du scrollar ner lite så finns det några där.

Belimas
0

Det är glest med utställningar överlag i hela landet under vinterhalvåren men om du kan tänka dig att åka längre så brukar ULKK (Uppsala läns kennelklubb) anordna en valputställning varje år i november i Enköping. Den utställningen är öppen för hundar mellan 4-12 månader.

KKajsa
0

Stängnäs har i november. Sedan tycker jag oftast att de inoff ofta kommer ut sent, så ge inte upp ännu, utan fortsätt o kolla :)

Hoppas du hittar något som passar

Mira89
0

Om du får hem tidningen Hundsport så brukar det finnas utställningsannonser ganska långt bak i tidningen, både inoff och off. Titta där så kanske du hittar något :).

[Forest]
0

Någon som vet vart man ser off-utställningar ?

Mira89
0

Ett sätt är att gå in på www.skk.se och klicka på fliken "utställning". Sen kan man klicka på "anmäl till utställning med Internetanmälan" så kan man se en lista med officiella utställningar. Annars säger jag som innan, i Hundsport brukar officiella utställningar annonseras också :).

[Forest]
0

13 va inte många utställningar Tyst

Mira89
0

Aa, det är ganska glest. Du kan ju också googla på olika rasklubbar och se vad dom har att erbjuda :).

Belimas
0

Enklaste stället att kolla officiella utställningar är skk - utställningar - länsklubbsutställningar och sedan välja vilket år du vill kolla på ex. nästa år eller kanske 2013 osv. och välj sedan "visa i lista" i rullmenyn bredvid årtalen så får man fram utställningarna i kronologisk ordning.

[Forest]
0

16 tackar för tipset det var just i år som ska ställas ut klart och bli slutmätt :)

Liingefors
0

Vad är det för skillnad på Inofficiell och officiell? :)

Belimas
0

På inofficiella så räknas inte resultaten, de kan alltså inte räknas som meriter och domarna som dömer behöver inte vara utbildade på just dom raserna så det är inte säkert att kritiken är korrekt. Man kan säga att det är mer som en träningsutställning eller skojutställning.

På officiella så räknas resultaten och de blir registrerade på skk's hunddata. Domaren måste vara utbildad på den rasen han/hon dömer och på officiella kan hunden erhålla cert som krävs för att den ska bli champion.

KKajsa
0

Internationell Hundutställning 12 november 2011 Surahammars ridhus. För anmälan & info kolla hemsidan.

http://www.svenskahundklubben.se/

[Forest]
0

15 september ska vi på utställning Enjas första riktiga utställning Cool hua redan nervös. jag visar inte det gör uppfödaren tur det jag hade väl svimmat Flört

Cassii
0

#21 Lycka till, de kommer säkert gå jätte bra. Så fin som hon är!!

[Forest]
0

22 ja du hon går med långkropp inte alls som typist utställningspudel iaf :P men så säger jag som så hon är itne som en hoptryckt Pudel brukar vara utan hon har en rygg Flört tror du jag kan säga det till dommaren oxå Flört

Cassii
0

#23 Absolut!!! :D

thilda-
0

Arvika har den 6december :) Men de ar väl lite väl långt för inof.

Cassii
0

#25 Tack, ja det blir nog för långt haha :)