Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1593 ggr
Noa-Nisse
0

Utställning i Växjö?

Någon mer än jag som ska dit? Ingen jätteutställning men jag är taggad till 1000 för det är en dommare som fullkomligt äääälskar den Amerikanska typen som Klenod är :) så jag väntar mig ett Cert! också är det sista gången hon går i unghundsklass förresten. Sen räknas min lilla loppa som vuxen :'D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jespersen
0

Eftersom att jag bor i Växjö så kommer jag att sticka dit en sväng och kika runt, i alla fall på lördagen då grupp 1 ställs. Ska dock inte ställa själv :)

Håller tummarna för att Klenod får sitt cert :)

Edit: För du menar den internationella som är 4-6 november va?

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska inte dit, men önskar er lycka till! Och det hade varot konstigt om hon inte får cert så fin som hon är OskyldigSkrattande

Loveradio
0

Lycka till! Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Asta]
0

Vad är det för skillnad på Amerikansk och europeisk variant?

Lycka till förresten.

Mira89
0

Jag blev skitsugen på att anmäla Melker nu när jag läste PMet..hmm. Det är iofs en resväg bort..men åh va spännande det låter. Hoppas Klenod får CERTet :). Ska din uppfödare dit med någon annan grandis?

Fridaaaa
0

Kanske ska dit och kika!:) Någon som vet vad det kostar i inträde om man inte är medlem i SKK?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

Vore rätt roligt att åka på faktiskt. Får se om jag kan och så Glad

Lycka till med Klenod!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

Är det nu i helgen?

Lycka till med Klenod Flört

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla lyckönskningar :)

Utställningen är den 4,5 & 6 november. Jag ska dit på fredagen den 4 nov.

#5, såg att de förlängt anmälningstiden till imorgon :) Ja min uppfödare ska också dit med en syster till Klenod och Klenods mamma plus en annan hane.

#6, tror inte att det har betydelse om man är medlem i skk. alla besökare betalar lika mycket väl? vet dock inte vad det kostar.

#4, man brukar säga amerikansk eller tysk variant har jag för mig?! Den amerikanska varianten är mycket smidigare. Mer lik en vinthund medans den tyska varianten är grövre, mer lik en mastiff och har ofta mycket "köttigt" huvud och läppar.

bild: Vet inte om det är så lätt att se, men typ så.

Noa-Nisse
0

Mira89
0

Skulle verkligen vara kul, såg också att dom förlängt anmälningstiden. Men då skulle jag behöva övernatta och det blir lite av ett projekt. Tar säkert 4-5 timmar att köra ner dit från Stockholm. Om det var sent på eftermiddagen skulle jag ju kunna köra ner, ställa ut och sen köra hem igen. Lär ju inte direkt behöva vänta på BIS till söndagen ;). Haha. Men vet inte vilken tid utställningen börjar. 

Dessutom måste han tyvärr lägga på sig lite mer, vet inte om han hinner det tills dess. Ska ju ställa i Sthlm i december så hoppas att han tar CERT då. Han väger lite för lite ännu. Men guud så sugen jag är!

Noa-Nisse
0

#11 jaha :/ synd. Tror väl att veterinärkollen är vid 08:00 eller brukar det inte vara det? Då får jag säga lycka till i stockholm :) Kommer nog ta minst 3 timmar att köra för mig så det är ju lite drygt…

[jakke94]
0

kommer =)

[Asta]
0

#9/10 OK - tack. Jag har nog faktiskt  bara stött på den amerikanska då. Föredrar nog den också. Eller så har jag stött på den tyska och trott att det var en jättelik mastiff Glad

Noa-Nisse
0

#14, nu tog jag ju bara exempel, det finns ju mellanting men också både grövre än på bilden och spinkigare än på bilden Skrattande

Fridaaaa
0

#9 OKej för när jag t.ex var på utställningen i Ronneby för 2-3 år sedan, så var det billigare om man var medlem i skk eller om det var brukshundsklubb eller liknande:)

Noa-Nisse
0

#16 jaha det har jag helt missat! då är det kanske så fortfarande.

Fridaaaa
0

#17 Inte en aning. Det var därför jag frågade ;) Hade varit bra att veta hehe :)

Noa-Nisse
0

#18 jag har letat på deras hemsida men hittar inget Obestämd

Ställer du ut Lillan? :)

Fridaaaa
0

#19 Nej gör jag inte, för hon är för osäker för det :) Hon hade inte mått bra på utställning :)

Noa-Nisse
0

#20 ah okej, nej det ska ju framförallt vara kul för hunden :)

Fridaaaa
0

#21 Precis :)
Jag är inte mycket för utställningar heller så :) Har testat en gång med en annan hund, men inget direkt för mig :)

Viccan92
0

Har tyvärr klippt ner min hund så kan inte ställa honom. Vet inte om jag någonstin ska ställa honom. De sista gångerna så tyckte han inte att det var så roligt.

Men jag kanske kommer och tittar ändå. Om jag kan ta mig dit och slipper gå själv vill säga.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

#23 Om jag ska dit kanske vi kan samåka? Vet ej ännu om jag ska det eller inte :) Men annars kanske vi kan det om jag ska?

Viccan92
0

Visst det vore ju jättebra. Du får höra av dig när du vet om du ska dit. Ska köpa julklapp till Tintin där hade jag tänkt.

Fridaaaa
0

#25 Okej ;) Vet mer mot slutet av oktober i så fall :)

Viccan92
0

Okej. Vi lär ju höras innan dess ändå. Men vore himla roligt att åka dit med någon som är intresserad. Mamma frågar bara när vi ska åka hem hela tiden. Lite irriterande.

Fridaaaa
0

#27 Haha :) Ja gör vi alldeles säkert ;)

M&M
0

Ska dit och tävla juniorhandling :)

[Forest]
0

frågar ingen När är den? kanske nån skrivit o jag har missat den…. orkar itne googla heller Flört

Karmatarerskanise
0

Jag googla och fick fram detta http://www.smokk.se/PMVxo-2011.pdf

[Forest]
0

31 tackar :)