God morgon! 2011-10-05
Gooooog morron i ottan(inte längre kanske men när jag gick upp)!
Har ni vaknat? Vad ska alla hundtokiga människor hitta på för något idag?
Själv sitter jag och skriver på en hemtenta…ack så intressant med det hjälper inte, när man skriver hemtenta kan aldrig motivationen vara hög nog;)
Hundarna ligger fortfarande kvar i bädden i sovrummet, de är sjukt morgontrötta. Så fort de vaknar till liv ska vi ut en sväng så jag vaknar till ordentligt.
God morgon! Själv har jag varit upp i en och en halv timme, men hunden sover fortfarande :P Vi brukar gå ut vid nio, hon har väl vant sig vid det kan jag tänka.
Jag ska jobba i dag, men bara mellan 11 och 16.30. Nu på förmiddagen ska jag söka jobb och ta en långrunda med Skade.
Jag vet hur det känns med hemtentor. Jag har haft några stycken. Fast oftast hade vi salstentor. Jag har pluggat fyra år på Stockholms universitet, till biolog. Vad pluggar du själv?
#1 Biolog, vad skoj! Jag pluggar till soionom, just den här hemtentatn handlar om alkohol- och narkotikamissbruk. Olika perspektiv:) Sitter och beskriver det sociala/interaktionistiska perspektivet just nu…lalala…
Skoj, ja visst! Mindre skoj när man har pluggat färdigt och det finns typ tre jobb i hela Sverige lediga… :/ Men nu ska jag inte vara negativ, det dyker nog upp något snart.
Det låter ju ändå som ett ganska intressant ämne, men som sagt, det är inte svårt att hitta motivationen.
#3 Jag hålelr tummarna för att du hittar något intressant jobb snart!:)
God Morgon! Jag ska gå o lägga mej, har jobbat natt=)
www.myrvangs.se
God morgon god morgon (eller typ) har varit uppe sen 05.30 och fick locka hunden med leverpastej för att få honom med ut och kissa :-)
Det blev lite tidig avfärd idag på grund av familjelogistiken, så han tyckte nog jag var helt galen att vi skulle ut mitt i natten… he he
tänkte köra lite klickerträning i eftermiddag, och lite köttbulleletning… det är ju en härlig dag så fast jag sitter på kontor just nu så hinner vi nog få några fina timmar ute senare…
Men det hinner väl börja regna…
NÄÄÄRÅ tänk positivt!
Ha en fortsatt bra dag alla!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#5 Där ser man! Då säger jag God natt istället för god morgon:)
#6 Då är det snart lunchdags för dig;) God förmiddag! Kanske passar bäst?
#8 ja nu börjar det kurre i magen… ;-)
ska ta 9-fika nu, känner doften från kaffemaskinen 
Lycka till med tentan!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morsning allihopa! Och Godnatt till Eskimonica
Här är vi så gott som vakna, hundarna är morgontrötta men dom har redan varit ute på morgonpromenad med husse kl 6. Så nu får dom vänta till kl 10 då ska vi ut och träffa min svägerska och hennes två hundar. Så då blir det lite bus och stoj en stund. För sen ska jag iväg till skolan en stund och ha språklektion i italienska
Sen blir det lite agilityträning innan lydnadskursen börjar tror jag.
Önskar er alla en bra dag!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
God morgon,, Hmmm eller god lunch =) Idag ska vi ut och kasta freesbee sen blir det inte så mycket mer än att mysa inne i detta blåsväder =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Vart vaken ett tag :) Efter morgonpromenaden i samma veva som man lämnar dottern i skolan så la jag ett litet spår. Det fick vila i 10 minuter sen fick enja spåra och avsluta det genom hitta sin frukost ute
Idag ska vi träna lite vardagslydnad samband med långpromenad men oxå träna inför utställning, hon går som en jakthund lång i kroppen o halsen
Så det blir träning med pipis o träna upp upp upp med nacke o huvet. Ska annars jobba idag börjar kl 14.
Ha det gott alla!
Godmorgon!
Jag har precis varit ute med hundarna en sväng. Ska jobba extra 12-17 idag.. lite lagom
Ikväll tänkte jag lägga ett spår till Evald, ska försöka hinna innan det blir mörkt ^^
Hoppas att ni får en bra dag!
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Godmiddag! Själv vaknade jag kl 9 imorse :). Och Bino fick gå ut vid 10. Och så har jag hunnit med att handla och äta lunch. Nu måste jag plugga Vård- och Omsorgsarbete. Sen ska Bino ut en sväng igen och sen ska jag plugga lite till. Sen har vi en lugn kväll framför oss. Bino var dålig i magen idag, han bajsade 5 gånger o sista gången satte han sig på rumpan efteråt som om att det var obekvämt för honom, stackarn :(. Så fick duscha av rumpan på honom när vi kom in. Så det blir fasta till imorgon för honom nu o ta det lugnt o mysa så magen får vila.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#14 Pluggar också den kursen just nu, håller på med en validering
Jobbigt!
#15 Vilket sammanträffande :). Det är en tung kurs med mycket att ta in på samma gång. Att jag läser Medicinsk Grundkurs som också är en tung kurs o Människan Socialt och Kulturellt med stora inlämningsuppgifter samtidigt är jobbigt. Vad är det i kursen du ska validera??
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
har inte gjort så mycket idag. Dåligt väder = tråkig dag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16 Ja det var ett sammanträffande, jag ska validera både det teoretiska och praktiska i den kursen. Så jag kommer ha endast 3 dagars praktik inom äldreomsorgen.
Jag läser också människan socialt och kulturellt och även etik och livsfrågor som jag snart är färdig med som tur är. Plus italienska som en tillvalskurs då jag behöver få ihop poängen.
Ja medicinkursen ser jag inte fram emot, har varit på en föreläsning som handlade om cellen. Fy sjutton säger jag 
#18 Okej :). Hoppas valideringen går bra!
Okej, undra om våra kurser är uppbyggda på samma sätt. Har en inlämning i MSK där jag måste göra intervju med 2 svenskar och sen en invandrare och jämföra svaren… Känner ingen invandrare så det lär bli lite svårt…….. Oh italienska verkar kul, skulle jag vilja lära mig :).
Haha ja gud. Det är så himla mycket att lära sig i Medicinsk Grundkurs med massa svåra namn och olika delar på organ etc. att komma ihåg. Det gäller att gå "all in" i den kursen. Känns som om att den är 200p :P
#4 Tack så mycket! Jag hoppas att det gick bra med tentan :)
#20 Tack! Nu ligger den och lurar i sitt kuvert, imorgon ska den otäckingen lämnas in. Men det ska nog gå bra:D Om inte tågen strular igen så jag inte kan lämna in den;) I måndags när jag skulle lämna in en annan uppgift kom jag halvvägs till göteborg, sedan stod vi still i 1,5 timme innan tåget vände och åkte tillbaka…Det kändes ju meningslöst att försöka ta sig iväg då!
#21 :-O kan du inte maila eller ladda upp den på en server? Stone age?
#21 Hehe, jag känner igen det där med tågen. En gång tog det sju timmar för mig att ta mig fram och tillbaka till Stockholm, fyra timmar dit och tre hem (vanligtvis tar en väg ca en timme), men när jag var mitt i det visste jag ju inte hur lång tid det skulle ta, och vi hade en dugga den dagen som jag inte ville missa. Och sen när jag väl var framme var jag ju tvungen att ta mig hem igen.

Godmorgon ! :D
Just nu ligger lill tjejen och sover o snarkar här på vardagsrums golvet, mamma var ute med henne på morgon promenaden innan hon åkte iväg till jobbet så nu sover hon lätt minst 1 timme till :)
Sen ska vi iväg till stallet, så hon får springa runt lös och leka med dom andra hundarna och nosa på alla roliga dofter ;). Hon älskar att va där för att dem har sån bra möjlighet att vara just lösa där. (Hon är lite manisk när det gäller springande/rörande djur, så hemma springer hon efter katterna/kaninerna osv. För de är inte vana med hundar o springer iväg i fullfart så fort de ser henne. Alla djur i stallet är vana med hundar o människor så de springer inte alls lika mycket o på samma sett = inte lika roliga när de inte rör på sig. Vilket blir bra träning för henne att de inte är så kul, förra gången vi var där så sket hon fullständigt i djuren där när vi skulle åka hem, och efter det har hon även fungerat bättre ihop med katterna här hemma .)
Sen ikväll ska jag och pojkvännen ut på lite längre promenad med henne hoppas jag, om inte han har allt för mycket att göra då får jag göra det själv/med någon vän :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#22 Nejnej, här är det pappersform som gäller;) Men idag kom jag iväg som jag skulle!
#23 Dugga?:P Ja men exakt, därför valde jag att inte ta en buss när tåget väl var tillbaka, för jag visste ju inte om ja kunde komma hem sedan… Men när tågen går ordentligt så är det verkligen skönt att slippa krängande bussar och ffa att köra själv;)
#24 God morgon! Hoppas ni får en skön långpromenad!
#25 Dugga är typ som en minitenta. I det här fallet, om jag inte minns fel, var det en dugga i säkerhet för att få vistas på labbet. Så hade jag missat den hade jag inte fått vara med på nästa labb förrän jag hade gjort den. Ja, tåg är ju verkligen en fördel framför buss. Jag föredrar att ta bilen när det går, fast i morgontrafik - nej tack!