Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2790 ggr
[shanti&luna]
0

Hon är ju så snygg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Luna är så snygg nu, börjar se ut som en ung vuxen.

LinaK
0

Ja hon är kanonfin :-) en fråga, ska inte puffarna vara pälsade? För du har väl klippt henne? :-)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[shanti&luna]
0

#1 Jo dom ska vara långpälsade, men eftersom jag tycker hon är snyggare och mera lättskött så här så får hon trimmas ner. Hon ska inte ställas ut i alla fall. Tack för komplimangen.

Anibaz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jättefin är hon. Gillar inte alls den nakna CCn men puffarna, spciellt dem ljusa, är himla söta.

Nyfiken, varför ska hon inte ställas ut?

[shanti&luna]
0

#3 Hon är för stor för standarden med sina 32cm (tänkvärt då hon växer fortf.) och dessutom krånglar hennes öron. Bara på storleken kommer hon få nerslag. Dock ska hon avlas på sen…men en liten hane.

[jakke94]
0

#4 är det inte bra då om man får kritik på hunden ? så den följer rasstandarden

[shanti&luna]
0

#5 Pälsmässigt kommer hon inte kunna ställas på ca 2 år. Sen vet jag inte…får man avla på en hund som är för stor för rasen? alltså som skk reggad uppf.

Om man ställer ut henne och får svaret att hon inte följer standarden så får man helst inte avla vidare på henne?

[Zorita]
0

Faktiskt har Luna fått upp mina ögon för denna ras. Nakenfisarna gillar jag inte, men jag älskar bara Lunas stora öron och den där fina pälsen!

[Forest]
0

6 vet inte men man vill väl som uppfödare iaf få fram hundar som följer rasstandard. Man kan ta mindre hane o få fram mindre valpar. Några cm hit o dit tror jag inte är nån fara, tycker helt klart att hon skulle ställa ut Luna för att se vad hon går för. Är det inget måste att ställa ut är det iaf roligt med ett omdöme ta en inoff utställning då är det mer en test och roligt att provat på iaf, men nu är hon nerklippt o pälsen är väl oxå en viktig del på puffar :) Tycker Luna är jätte fin :)

Anibaz
0

Är hon fin i övrigt brukar dem inte vara så hårda på några cm för mycket.

[shanti&luna]
0

#7 När du ska ha en puff sen så kan jag varmt rekomendera Lunas ägare som uppfödare. Hon har fina hundar.

zoolatri
0

Hon är verkligen jättefin! Men om hon inte "duger" till utställning kanske hon inte ska i avel heller? Om det bara är storleken det hänger på så skulle jag ställa henne om jag var du, får att få en bedömning av helheten:)

[shanti&luna]
0

#8 Tackar så mycket. Ja man kanske kan ställa henne på inoff som hon är. Bara för att få en liten bedömning.

[shanti&luna]
0

#11 Hon är riktigt snygg i övrigt om man bortser från storleken. Bra musklad och bra kropp. Pälsen hindrar mig från att ställa på off. utställ.

zoolatri
0

#12-13 Då tycker jag du ska prova inoff, om inte annat så för att det är roligt:)

ahlbergaren
0

Jättefin! Glad

[shanti&luna]
0

Tack alla för fina komplimanger. Här kommer flera bilder.

[shanti&luna]
0

……….

[shanti&luna]
0

…….

Karmatarerskanise
0

Hon är vacker hon :)

[shanti&luna]
0

#19 Tack Hera!

Be-Bopz
0

Vi ställde ut våran york, hon är "för stor" enligt standarden, men inget som domaren slog ner på alls, så jag tycker absolut att du ställa ut henne, hon är jättefin! Och jättefint klippt :)

[shanti&luna]
0

#21 Jag kommer inte kunna ställa förrän pälsen växt ut och om jag ska vara helt ärlig så vill jag inte ha allt jobb som det innebär med att ställa ut. Jag kan inte heller utsättas för stress p.g.a sjukdom vilket en hundutställning faktiskt är.

Men du vet ju hur utställningar kan vara.

Kram!

Cassii
0

Vilken snygging hon är!

Vi har två nakna hos min pappa, dock har den ena hårlag 5 och den andra 3, så är de är ganska pälsiga för att vara "kineser". Men inga av våra herrar har så stora öron, fast då har de istället hundra olika sjukdomar.. Vet inte om det är vanligare på den nakna än den håriga varianten, eller beroende på uppfödare :)

Eftersom du har henne på foder, så ställer oftast uppfödarna hundarna, alltså inte ägarna :) Vad jag hört iaf!

[shanti&luna]
0

#23 Uppfödaren kan inte ställa. Och hon sa att det var helt upp till oss om vi ville ställa ut. Tack för komplimangen.

Nakenfisarna har problem med tänderna. Glesare och avsaknad av tänder. Sen har dom inte några direkt rasbundna sjukdomar. Det beror nog helt på dålig kombination av föräldrarna. Såna linjer ska man inte avla vidare på.

En kines kan bli mellan 12-15 år om den lever ett sunt liv.

[Forest]
0

24, De kan bli äldre med syrran tog bort sin nakenfis och han vart 17 år hyffsad pigg för att vara så gammal. Sen tror jag mer tänderna hänger på hur man avlar, inte ovanligt att man har en puff hane på sin nakentik o tvärtom för att få några av varje i kullen. Rolig ras detta sprallig o glad :) ändå kan man lära dom, syrran tävla lite i lydnad med sin :) gillar att Luna fick upp sina öron, tycker det är så charmigt med stora parabolöron Kyss

Cassii
0

#24 Våra kineser har olika problem: Den ena har tandproblem, underbett, saknad av tänder och snett bett, blåsljud och blind på ena ögat. Den andra har: Problem med magen, han kan inte äta något utan att magen kraschar och då bajsar an rent blod. Ingen av de är heller rumsrena, o de är 5 o 3 år, kastrerade.. Hade velat att de tog bort den som bajsar rent blod, för ibland skriker han av smärta från att han går upp..

[shanti&luna]
0

#26 Det är ägaren skyldig att göra. Att avliva sin hund.

För att komma till detta med rumsrenhet. Nakenfisarna har vad jag vet alltid varit sena med rumsrenheten och en del gör ofta olyckor inomhus.

amela87
0

Åh hon är ursnygg!! ♥ :D

Noa-Nisse
0

Hon ser ut som ett gosedjur :) kan tänka mig att hon känns som en också i pälsen? Jag gillar både kortklippta puffar och långhåriga puffar. Dock tycker jag att man sällan ser en riktigt fin långhårig puff med fin päls förutom i ringen. Kan tänka mig att det är svårt att alltis ha pälsen i tipptopp form. Så för att vara till sällskap så passar ju den klippta varianten bra. Samma med mina föräldrars hund. De har honom nerklippt (pudel) och han är alltid fin i pälsen p.g.a det :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cassii
0

Har du nya foton på henne? :) Lite ögongodis tack!