Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2518 ggr
[MinRonja]
0

Avundsjuk?

Hej, fick min andra hund som sen födelsedagspresent och han är ca 5 månader, min tiks valp.

Min tik blir hysterisk när jag är ute och tränar valpen, hon skriker och försöker öppna ytterdörren. Grejen är den att tiken får mer uppmärksamhet än hanen eftersom hon ska på långa promenader, massa träning m.m men ändå blir hon hysterisk. Hon är snart 4år och vi har hängt ihop vart jag än går, förutom skolan.

Hon ligger som vanligt bredvid mig men hon verkar deppig, eller så är det kanske jag som inbillar mig?

Vad ska jag göra? Jag får ju riktigt dåligt samvete när hon skriker så mycket när jag går iväg med lillen… Jag ursäktar för rörig text. Visste dessutom inte vilken grupp:)

Karmatarerskanise
0

Har hon klarat att vara ensam innan du skaffade valpen? Kan hon höra er när ni tränar?

Loveradio
0

Om du får dåligt samvete så kommer din hund känna av det, för dom känner ju av olika energier. Problemet med avundsjuka brukar ju bero på att den äldre hunden glöms bort då man fokuserar så mycket på den nya valpen. Men eftersom du ger henne mycket egentid och tränar henne, så tycker jag det är lite konstigt att hon ändå beter sig så. Hoppas nån annan kan komma med ett bättre svar.

Annars så tycker jag att denna tråd passar i beteende bättre :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[MinRonja]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ja när vi promenerar iväg kan jag höra henne sen så berättar mamma när jag kommer tillbaka att hon skrikit efter mig, så nja hon hör inte. Innan valpen kom så var hon inte så eftersom då var hon och jag helatiden.

Var faktiskt ute och lekte med dom nyss, var för sig. Gick bra vad jag vet!

#2 Aha okej… Grejen är ju den att hon glöms verkligen inte bort :) Men det kommer nog med tiden att hon accepterar att han också ska vara med..

Haha ja då får någon byta till den gruppen, kom och tänka på att den gruppen var mycket bättre!

Karmatarerskanise
0

#3 Var du dygnet runt med henne innan? Du lämnade henne aldrig?
Isåfall är det inte konstigt hon reagerar. Då behöver ni träna lite på att du lämnar henne.

[MinRonja]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Ja precis, jag lämnade henne bara när jag skulle handla och till skolan.

I eftermiddags när vi var ute med alla förutom henne (hon hade precis kommit in från en långis) så hade hon tydligen röjt i min systers rum. Kom precis in med bebisen, han har träffat nya hundar och så, har inte hört om hon tjutigt (ingen har sagt något) eller något så hon vänjer sig nog, hoppas jag. :)